کد خبر: ۸۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
گردش پذیر ترین شهرستان فارس

جاده های سپیدان وضعیت نامطلوبی دارد

وضعیت نامناسب آسفالت جاده های سپیدان بعلت آسفالت فرسوده وغیر قابل استفاده و چاله های فراوان استهلاک وسایل نقلیه را در این مسیر به بالاترین حد رسانده است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون، باتوجه به اینکه شهرستان سپیدان به عنوان یکی از شهرستانهای  توریستی وپرتردد درایران ومنطقه جنوب کشور می باشد باتوجه به دارابودن  تفرج گاهها ومناطق بسیار زیبا وقرار گرفتن بین دومرکز استان  وبه عنوان یکی از راههای مواصلاتی به جنوب کشور درمقایسه با سایر شهرستانها جاده های مواصلاتی شهرستان سپیدان از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیستند وعلاوه بر کیفیت پایین آسفالت جاده ها و وجود چاله چوله ها باعث ضرر و زیان فراوان به خودروها شده وتاکنون ( به جز مورادی در نیمه دوم سال گذشته) در خصوص عملیات اساسی بهسازی و آسفالت جدید جاده ها  اقدام نشده است.

حفظ و نگه داری از جاده ها، از مهم ترین اصول برای تأمین امنیت جاده ها و سلامت سفرها به شمار می آید. استاندارد بودن قیر و آسفالت مورد استفاده در ساخت جاده ها نیز، به طور ویژه در این امر خودنمایی می کند.

یکی از معضلات مهم و اساسی در زمینه آسفالت جاده های شهرستان سپیدان نبود آسفالت یکدست در برخی جاده ها و چاله و چوله های است است که موجب نارضایتی ، مردم منطقه و مسافران و رانندگان این مسیر ها شده است، با این حال هنوز بی مهری نسبت به آسفالتهای جاده ها باقیست.

 وجود اختلاف ارتفاع جاده با حاشیه در برخی مسیرها ، کم عرض بودن و کمبود حفاظ جاده ای، نبود سامانه روشنایی، فرسودگی آسفالت جاده ها، نبود حتی یک متر آزاد راه ، موجب شده سالانه تعداد زیادی از  هموطنان وشهروندان سپیدانی قربانی این جاده ها شوند که بوی مرگ می دهند.

 هرچند تصادفات و مرگ و میر همشهریان وهموطنانمان درحوادث جاده سپیدان به شیراز ویاسوج هرسال تکرار می شود ولی وقوع هرساله  تصادفات در این جاده ها همانند سال های گذشته ، نگرانی افکار عمومی را به دنبال داشته و در این میان کم توجهی مسئولان به این امر نگرانی را دوچندان می کند.

 آسفالت این جاده ها (  جاده سپیدان به شیراز،جاده یاسوج ؛جاده مارگون) بدترین شرایط را دارد و از استاندارد لازم برخوردار نیست رسیدگی به وضعیت نامطلوب این مسیر ازخواسته های مردم و مسافرانی است که گذرشان به این مسیر می خورد . باتوجه به ایام نوروز ورفت وامد های بسیار باز هم متاسفانه شاهد تصادفهای بسیار بسیار در جاده های شهرستان می باشیم .که این خود زنگ خطری برای صنعت گردشگرب وجذب توریسم نیز می باشد . امید این بارمسئولان فکری به حال این جاده ها بکنند چرا که روزانه شاهد تردد های زیادی در این مسیر هستیم.

 از مسئولین ذیربط شهرستان سپیدان انتظار می رود حل این مشکلات را به صورت جدی در دستور کار خود قرار بدهند چرا که این جاده  ها در شان شهرستان ما نیست.


نظرات بینندگان