کد خبر: ۸۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
همایش بزرگ هنرمندان استان فارس در پاسارگاد:

همایشی که جلو سو استفاده رسانه بیگانه را گرفت + عکس

اجرای این برنامه ها توانست از هنجار شکنی هایی که در سال های گذشته در این مجموعه باستانی رخ می داد و مورد سوء استفاده خبرگزاری ها و سایت های بیگانه قرار می گرفت،جلوگیری کند.

به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، برای نخستین بار جمعی از گروه های فرهنگی هنری شهرستان پاسارگاد در ایام نوروز اقدام به اجرای برنامه های شاد ومتنوع فرهنگی هنری کردند.


محمد رشیدی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسارگاد ضمن تبریک عید سعید باستانی نوروز به تمامی مردم و اصحاب فرهنگ و هنر ایران زمین و تقدیر و تشکر از حمایت بهزاد مریدی مدیرکل فرهیخته و هنردوست ارشاد فارس با اشاره به اجرای به یاد ماندنی برنامه های متنوع فرهنگی هنری با مشارکت انجمن های نمایش، موسیقی، تجسمی و ادارات شهرستان به ویژه فرمانداری، میراث فرهنگی و بخشداری بخش پاسارگاد جهت اجرای برنامه ها از قبیل موسیقی، نمایش صحنه ای و خیابانی و نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی از سراسر فارس انجام پذیرفت.


وی اضافه کرد: امید است در ایامی که اوج حضور گردشگران و مسافران را در مجموعه های باستانی و تاریخی شاهد هستیم با حمایت بیشتر مسئولین، همگام با موازین اسلامی و قانونی نظام جمهوری اسلامی ایران بتوانیم اینگونه برنامه ها را هرچه بهتر برگزار نماییم.


احسان رضایی، دبیر جشنواره پاسارگاد نیز در این باره اظهار داشت: طی فراخوان جشنواره در بهمن ماه 27 نمایش جهت حضور اعلام آمادگی کردند که از این بین پس ازبازبینی شورای بازبین و تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس10 اثر نمایشی در بخش های خیابانی و صحنه ای پذیرفته شدند که در  بخش صحنه ای نمایش نوستالژی از شهرستان قیر و کارزین، حسن کچل از شهرستان فراشبند و باغ ارزوها از شهرستان لامرد و در بخش خیابانی نمایش های نوروز خوانی از فسا، خرکچی از شیراز، بهیزک از شیراز، طبیب اجباری از استهبان، تریطوری از فیروزآباد، سیاه و دلقک از شیراز و دربخش کودک و نوجوان گروه ماهان (عموصمد) از مرودشت در ایام نوروز سال 1395 به اجرا خواهند پرداخت.


وی ادمه داد: همچنین در بخش موسیقی با دعوت از گروه های موسیقی بومی محلی و اجرای موسیقی سنتی در لحظه تحویل سال که با استقبال بی نظیر مردم روبرو گردید لحظاتی شاد در چارچوب برنامه های فرهنگی و هنری برای گردشگران و مسافران نوروزی را به ارمغان آورد.


در بخش موسیقی پاپ که توسط انجمن موسیقی شهرستان پاسارگاد به تهیه کنندگی محمدترکی با دعوت از خوانندگان سرشناس استان از جمله حامدفقیهی، محمدنجم، علیرضا امیری، ایمان سیاه پوشان، همایون نیک خواهی در کنار دو خواننده جوان و آینده دار شهرستان پاسارگاد محمدترکی و احسان رضایی با اجرای شعبده بازی با حضور کوتاه ترین مرد ایران مرتضی پرکاس در مجتمع فرهنگی هنری بخش مرکزی پاسارگاد واقع در یک کیلومتری آرامگاه برگزار گردید.


دبیر جشنواره پاسارگاد در پایان بیان داشت: با اذعان کلیه مسئولین استان و شهرستان یکی از بهترین برنامه هایی بود که با همت و تلاش شبانه روزی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،دستگاههای اجرایی و به طور ویژه هنرمندان شهرستان پاسارگاد توانست از هنجار شکنی هایی که در سال گذشته در این مجموعه باستانی رخ می دادو مورد سو استفاده خبرگزاری ها و سایت های بیگانه قرار می گرفت، به نحو احسنت جلوگیری شود.


حضور جمعی از مسئولین و مهمانان ویژه از جمله جناب دکتر مریدی ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و جمعی از معاونین آن اداره ،روسای انجمن های نمایش و تجسمی فارس،فرماندار پاسارگاد جهت افتتاح مجتمع فرهنگی هنری ذوالقرنین پاسارگاد و دیدار با هنرمندان و تیم اجرایی جشنواره پاسارگاد که با تلاش شبانه روزی لحظاتی به یادماندنی را برای گردشگران و مسافران نوروزی رقم زدند را میتوان از دیگر برنامه های این جشنواره ذکر کرد.


در پایان انجمن های هنرهای نمایشی، موسیقی و تجسمی قدردانی خود را از سایت های خبری به ویژه مدیریت محترم سایت طنین پاسارگاد بابت پوشش مناسب اینگونه اخبار اعلام میدارد.


 

 عکس:محمودغلامی،سجاد زارع

نظرات بینندگان