کد خبر: ۸۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵

«آمبولانس دندان‌پزشکی» اقدام مبتکرانه علوم پزشکی جهرم در راستای اقتصادمقاومتی/تحسین وزیر بهداشت از این طرح

«آمبولانس دندان‌پزشکی» اقدام مبتکرانه واحد سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی جهرم بوده که ویژگی آن ارائه خدمات دندان‌پزشکی به مردم مناطق صعب‌العبور و روستاها است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، «اقتصاد مقاومتی» واژه‌ای نام آشنا بوده که امسال با «اقدام و عمل» نیز گره خورده است. امری که سال‌هاست مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و نقشه راه و مسیر توسعه و رونق کشور در حوزه اقتصادی وابسته به اجرای کامل و به موقع آن است.

تحقق این مهم وظیفه همگانی نهادها و ارگان‌های دولتی و خصوصی بوده و تفکر، هم‌فکری، ارائه ایده‌های ناب و مبتکرانه و مهم‌تر از آن معرفی و شناساندن آن به جامعه به منظور الگوگیری دستگاه‌های مرتبط امری است که نیازمند اقدام و عمل جهادی مردم و نهادهای اجرایی و خدماتی است.

اینکه با کمترین هزینه بتوان حداکثر استفاده از یک ایده را داشت، نیاز به تفکر چندان نداشته باشد تنها کافی است کمی به اطراف خود نگاه کرده و با چاشنی فکر یک ایده ناب را رقم زد که سال‌ها مورد استفاده مردم قرار بگیرد و ارزش افزوده آن در آخرت به حسابمان واریز شود.

از جمله اقداماتی که در راستای شعار سال در دانشگاه علوم پزشکی جهرم رقم خورده، اقدام مبتکرانه در ایجاد «آمبولانس دندان‌پزشکی» است؛ طرحی که ایده آن توسط واحدسلامت دهان و دندان شکل گرفت و اکنون نیز مورد تحسین مقام عالی وزارت بهداشت واقع شد.

گرچه تشکیل اتاق عملیات و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت در دانشگاه علوم پزشکی جهرم که پیش‌تر مورد استقبال وزیر و معاونان وزارت بهداشت قرار گرفت، اقدام عملی در راستای «اقتصاد مقاومتی» و بهره‌وری در امور بود که در سایه آن کارآفرین برتر کشور از این دانشگاه معرفی شد؛ اما ایده یونیت سیار دندان‌پزشکی یا همان «آمبولانس دندان‌پزشکی» نیز اقدام مبتکرانه‌ای بود که روز گذشته مورد استقبال وزیر بهداشت واقع شد.

دکتر ناصر عباسی، مبتکر این طرح در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: عدم دسترسی مردم ساکن روستاها، مناطق صعب‌العبور و عشایر کوچ‌رو به خدمات دندان‌پزشکی و ارائه خدمات پیشگیری و درمانی و در عین حال هزینه‌بر بودن این نوع خدمات سبب شد تا به فکر ایده‌ای باشیم که در خدمت‌رسانی به مردم موثر بوده و در کاهش هزینه درمان نیز صرفه‌جویی شود.

وی ادامه می‌دهد: راه‌اندازی یونیت سیار دندان‌پزشکی ایده‌ای بود که بدین منظور در ذهن ما شکل گرفت و برای این منظور با درخواست از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم یک دستگاه خودرو آمبولانس قدیمی در اختیارمان قرار گرفت.

مسئول واحد سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی جهرم، اضافه می‌کند: از مزایای این طرح این است که با حداقل هزینه که تنها 12 میلیون تومان است و تهیه یک دستگاه یونیت دندان‌پزشکی و صندلی آن به قیمت 8 میلیون تومان به راه‌اندازی این «آمبولانس دندان‌پزشکی» اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه بزرگداشت روز دندان‌پزشک این طرح مورد استقبال و تفقد وزیر بهداشت قرار گرفت، گفت: اینکه امکانات قدیمی و فرسوده دانشگاه مورد استفاده قرار گرفته امری بود که مورد توجه دکتر هاشمی قرار گرفت.

دکتر عباسی اذعان می‌کند: وزیر بهداشت در این بازدید به الگوگرفتن دانشگاه‌های کشور از این طرح تاکید کرد و استفاده از کمترین هزینه در یک ابتکار مورد نیاز و ضروری را از مزایای آن دانست.

مسئول واحد سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه می‌دهد: این آمبولانس دندان‌پزشکی از هفته آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نظرات بینندگان