کد خبر: ۸۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵

ثبت نام اعتکاف در شهرستان خنج آغاز شد + اسامی مساجد

اعتکاف فرصت مناسبی برای خلوت کردن با خداوند و جدا شدن از تعلقات می باشد که در عصر انبیاء عظام و اولیاء الهی نیز انجام میگرفته است.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه، حجت الاسلام قاسم اسلامی نسب در گفتگو با خنج کهن اظهار داشت: آئین معنوی اعتکاف امسال از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه با حضور اقشار مختلف مردم در مساجد شهرستان خنج همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: اعتکاف یکی از سنت های دیرین الهی بوده که در عصر انبیاء عظام و اولیاء الهی انجام میگرفته است. رسول خدا (ص ) درباره عظمت و ارزش این امر الهی فرموده اند که هر شخصی با اعتقاد پاک و الهی به این امر (اعتکاف) اقدام کند، خداوند گناهان او را مورد آمرزش و مغفرت قرار می دهد.

ثبت نام اعتکاف در شهرستان خنج آغاز شد + اسامی مساجد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خنج ادامه داد: اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای خلوت کردن با خدا و جدا شدن از تعلقات می باشد و در یک کلام باید بگوییم اعتکاف، جدا شدن از رفتار و اعمالی است که رنگ و بوی غیرخدایی دارد.

وی افزود: الحمدلله به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، این سنت الهی احیا شده و هر سال، هم به کیفیت آن و هم به کمیت آن توحه بیشتری می شود و حقیقتاً آثار و برکات زیادی هم داشته است.مسئول ستاد برگزاری اعتکاف شهرستان خنج عنوان کرد: در شهرستان خنج هم چندسالی است که این سنت حسنه با حضور علاقمندان و همکاری مسئولین، خیرین و تشکلهای مذهبی برگزار میشود.

اسلامی نسب گفت: سال گذشته در تعداد 9 مسجد شهری و روستایی، قریب 700 نفر از برادران و خواهران در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که به لطف خداوند و برگزاری جلسات مختلف و هماهنگی هایی که با مسئولین محترم ادارات، نهادها، سازمانها، تشکلهای مردمی، خدمتگزاران معتکفین و رابطین فرهنگی داشته ایم، امسال نیز شاهد برگزاری آیین معنوی اعتکاف در سطح شهرستان خنج خواهیم بود.

وی افزود: از تاریخ 25 فروردین (5 ماه رجب) ثبت نام اعتکاف در شهرستان خنج آغاز و تا دهم ماه رجب ادامه خواهد داشت که علاقمندان اعم از برادران و خواهران شیعه و اهل سنت جهت ثبت نام می توانند به مسئول پایگاه مقاومت شهید باهنر واقع در مسحد اهل بیت (ع) و یا اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و خواهران نیز به مسئول پایگاه مقاومت ام ابیها (س) و یا مسئول هیئت حضرت سکینه (ع) و همچنین مجتمع فرهنگی قرآنی بقیة الله (عج) مراحعه نمایند.

ثبت نام اعتکاف در شهرستان خنج آغاز شد + اسامی مساجد

رئیس تبلیغات اسلامی خنج ادامه داد: هزینه اعتکاف در سال جاری مبلغ 150 هزار ریال (15 هزار تومان) اعلام شده تا از این طریق، بخشی از هزینه اعتکاف تامین گردد.

اسلامی نسب در خصوص مکان های برگزاری آیین اعتکاف در شهرستان خنج گفت: امسال به لطف و یاری خداوند، مراسم اعتکاف ویژه خواهران در مسجد اهل بیت (ع) شهر خنج بوده و در خصوص برادران نیز اگر تعداد به حد نصاب برسد، در مسجد امام رضا (ع) واقع در مسکن مهر، شاهد برگزاری این مراسم معنوی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در رابطه با سایر نقاط شهرستان نیز تاکنون روستاهای کورده در دو مسجد ویژه برادران و خواهران، محمله، باغان، مز، آشنا، جنگویه، جهره و کهنویه جهت برپایی این مراسم معنوی اعلام آمادکی نموده اند. لارم به ذکر است به منظور خدمات دهی مناسب، برخی از روستاهای شهرستان نیز به صورت مشترک این مراسم را برگزار می کنند.

مسئول ستاد برگزاری اعتکاف شهرستان خنج عنوان کرد: در مراسم اعتکاف، برنامه های مختلفی همچون گفتمان دینی جوان با موضوع احکام و حجاب و عفاف، پرسش و پاسخ دینی، قرائت دعاهای کمیل و ندبه، پخش کلیپ های متنوع، تلاوت قرآن کریم، سرکشی و دیدار با معتکفین، اجرای مسابقات فرهنگی و ...، پیش بینی شده که ان شاءالله با همکاری معتکفین عزیز، ائمه محترم جمعه و جماعات، روحانیون معظم، مسئولین بزرگوار شهرستان و همچنین تشکل های مذهبی، شاهد اجرای این برنامه ها باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خنج اظهار داشت: تمام برنامه هایی که برای ایام اعتکاف تدارک دیده شده و به یاری خداوند اجرا خواهد شد، در قالب ستاد برگزاری اعتکاف شهرستان می باشد که بنده به عنوان یکی از خادمان اعتکاف از همکاری و همراهی همه اعضای ستاد، مسئولین محترم ادارات، نهادها و سازمانها، روحانیون بزرگوار، مسئولین محترم هیئت های مذهبی، پایگاه های مقاومت بسیج برادران و خواهران، کانونهای فرهنگی مساجد، فرهنگیان محترم، شهرداری و شورای اسلامی شهر، خیرین ارجمند و همچنین اصحاب رسانه که همواره در همه مراسمات و مناسبت ها ما را یاری کرده و در این امر خیر نیز همکاری می کنند، تشکر نموده و از خداوند برای همه این عزیزان، دوام توفیقات خدمت به اسلام و مسلمین را مسئلت می دارم.

لازم به ذکر است، آیین اعتکاف هر ساله روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب در مساجد برگزار می شود که علاقمندان به شرکت در این مراسم معنوی باید قبل از اذان صبح روز 13 رجب در محل برگزاری اعتکاف حضور پیدا نمایند.



نظرات بینندگان