کد خبر: ۸۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
فرماندار سپیدان :

باید درزمینه مصرف آب فرهنگ سازی شود

شورای حفاظت منابع آب شهرستان سپیدان به ریاست مشتاقی لار فرماندارسپیدان ، صالح جهرمی معاونت سازمان حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس و اعضای شورای حفاظت از منابع آب در محل سالن اجتماعات فرمانداری سپیدان برگزار شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون، جلسه ای با حضور مشتاقی لار فرماندارسپیدان ، صالح جهرمی معاونت سازمان حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس و اعضای شورای حفاظت از منابع آب در محل سالن اجتماعات فرمانداری سپیدان برگزار شد.

 در ابتدا یزدانپناه دبیر شورا و مدیر اداره منابع آب سپیدان با بیان خصوصیات وشرایط آب وهوایی و منابع آب شهرستان گفت :شهرستان سپیدان از نظربارندگی جزء شهرستان های پر بارش استان فارس می باشد اما باید بتوانیم این منابع آب سطحی ،زیر زمین و سایر منابع آب شهرستان را حفظ نماییم در غیر اینصورت مانند بعضی ازشهرستان های استان دچار خشکسالی و کمبود آب خواهیم شد .

درادامه صالح جهرمی با ابراز نگرانی از وضعیت آب اظهار داشت ما به ارزش واقعی و ذاتی آب باید توجه ویژه داشته باشیم .وی ادامه داد از سال 94 وزارت نیرو از حالت سازه ای مانند ساختن سد و غیره خارج شده و هدف این وزارتخانه برای سالهای آینده حفاظت و سیانت از منابع آب می باشد وزارت نیرو بخش عمده ای از بودجه خود را به  جهت آموزش و فرهنگ سازی اختصاص داده است وی همچنین خاطر نشان شد سال گذشته سهم استان فارس از مسدود کردن چاههای غیر مجاز 23 در صد بوده که خود آمار قابل توجهی است و در این رابطه جزء شهرستان های فعال در این زمینه بوده است .

مشتاقی لار  فرماندار سپیدان در ادامه جلسه با بیان اینکه وزارت نیرو در جهت حفاظت از منابع آب اقدامات خوبی را انجام داده است گفت : باید تلاش نمود بیشترین تمرکز در بخش آموزش و فرهنگ سازی باشد وی ادامه داد در بخش کشاورزی عدم کشت برخی از محصولات را باید با برنامه ریزی برای کشاورزان  انجام دهیم که معیشت آنها نیز در خطر نیفتد و با جایگزین کردن کشت محصولات با مصرف کمتر آب گامی  در جهت حفاظت از منابع آب برداریم .

در پایان مقرر گردید بر روی چاههای کشاورزی  دستگاه کنترل هوشمند مصرف آب و برق در جهت جلوگیری از اضافه برداشت چاههای مجاز نصب شود وتعیین تکلیف چاههای غیر مجازی که در کمسیون آبهای زیرزمین بررسی شده است جهت پر کردن آنها اقدامات لازم صورت گیرد .

نظرات بینندگان