کد خبر: ۸۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
امام جمعه شیراز:

حقوق شهدای فاجعه منا توسط دولت پیگیری شود

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس از مسؤولان ذی‌ربط خواست تا حقوق شهدای کشورمان در منا و حوادث سال گذشته عربستان را از مراجع ذی‌ربط پیگیری کنند و بگیرند.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه به آیات قرآن مبنی بر اینکه جلوگیری از اجرای مراسم حج گناه است اشاره کرد و اظهار داشت: حکومت عربستان نسبت به زائران ایرانی بهانه‌گیری‌های بسیار کرده و اجازه تشرف به حرم امن الهی را نداده است.

وی با اشاره به کارشکنی‌های آل‌سعود برای حجاج ایرانی از مسئولان مربوطه خواست نسبت به احقاق حقوق شهدای فاجعه منا و حوادث سال گذشته عربستان از طریق مراجع بین‌المللی اقدام کنند.

امام‌ جمعه شیراز وحدت کشورهای اسلامی را مهم‌ترین عامل برای جلوگیری از کاشکنی‌های آل‌سعود دانست و افزود: اگر کشورهای مسلمان وحدت و انسجام داشتند در مقابل رفتار آل‌سعود نسبت به حجاج ایرانی موضع مناسب می‌گرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تبریک میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان عنوان کرد: نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه هر کشور و دوران جوانی نیز بهترین و اثرگذارترین دوران زندگی است.

وی با بیان اینکه هر گروهی که بر روی جوانان سرمایه‌گذاری کند نتیجه می‌گیرد خاطرنشان کرد: جوان مانند زمین مساعد کشت است که هر بذری در آن بکارند خوب پاسخ می‌دهد.

آیت‌الله ایمانی به دستاوردهای چشمگیر جوانان کشور در عرصه‌های هسته‌ای، علم و فناوری و برداشتن گام‌های بلند توسط آنان اشاره و تصریح کرد: در زمان حساس کنونی دشمنان به اهمیت حضور جوانان و تلاش‌های آنان در راه اعتلای کشور پی برده و برای آنها برنامه‌ریزی کردند تا آنها را از ادامه این راه بازدارند.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه باید شخصیت جوانان در مقابل برنامه‌های دشمنان حفظ شود اظهار داشت: این مهم تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است اما باید نسبت به این نسل بیش از گذشته اندیشید.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: امنیت مسأله اساسی تمام دولت‌ها است که برای پایدار شدن آن تلاش می‌کنند اما از قلب اروپا گرفته تا کشورهای آسیایی و غرب آسیا پر از آتش و جنگ است.

آیت‌الله ایمانی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ امنیت فکری، جانی و اخلاقی در جامعه گفت: حفظ امنیت تنها توسط نیروی انتظامی تأمین نمی‌شود بلکه تحقق این مهم نیاز به یاری و همراهی تمامی مسئولان کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی پیش از برقراری انواع امنیت باید خود از سلامت فکر و اندیشه برخوردار باشد و به‌ عنوان مطالبه مردم تحقق آن را دنبال کند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان