کد خبر: ۸۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری فراشبند در اداره کار

کارگران شهرداری فراشبند در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و بیمه از سوی پیمانکار شهرداری در اداره کار تجمع کردند.

به گزارش شیرازه به نقل از نخل بیدار صبح امروز، شنبه 95/02/25  کارگران شهرداری فراشبند  برای چندمین بار در اعتراض به عدم پرداخت به موقع حقوق ومزایا از سوی پیمانکارشهرداری، در اداره کار تجمع و خواستار احقاق حق خود شدند.

 

در پی این تجمع بلافاصله شهردار، مسئول روابط عمومی شهرداری و سرپرست اداره تعاون، کار رفاه اجتماعی با حضور در اداره کار با کارگران صحبت نمودند.

 

 عدم پرداخت مطالبات کارگران شهرداری در برخی از ماه های سال 93 و92 و عیدی و سنوات و همچنین عدم پرداخت به موقع  بیمه کارگران از عمده مطالبات کارگران شهرداری بوده و تقاضا داشتند که حقوق و مزایای آنها طبق قانون اداره کار به آنها پرداخت گردد.

 

محمد رضا نوشادی شهردار فراشبند با بیان اینکه پیمانکارقبل وضعیت و صورت های مالی خود را جهت تایید به شهرداری تحویل نداده افزود: شهرداری در بسیاری از مواقع به خاطر کارگران پرداخت هایی انجام داده و باید این کارگران مطالبات خود را از پیمانکار مطالبه می کردند ولی پیمانکار نیز به دلیل اینکه سند های مالی خود را ارائه نداده نمی تواند از شهرداری وجهی مطالبه کند و در این میان کارگران متضرر خواهند شد.

 

روح الله مزارعی سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز پرداخت حقوق کارگر را از دیون ممتازه خواند و بیان داشت: در صورتی که پیمانکار قبل تا سه شنبه در محل اداره کار حاضر نشود و به مطالبات به حق این کارگران پاسخ نگوید از طریق قانون اداره کار و مراجع قضایی پیگیر خواهیم شد.

 

وی افزود: بر طبق قانون اداره کار در صورتی که پیمانکار از پرداخت حقوق کارگر سر بازند  کارفرما باید پاسخگوی کارگر باشد و در این میان شهرداری باید پاسخگو باشد و در این راستا به پیمانکار قبل شهرداری که مطالبه زیادی بر گردنش است فرصت داده ایم تا اینکه در وقت اداری روز سه شنبه در اداره کار فراشبند حاضر گردد و پاسخگوی عدم پرداخت تعهدات خود باشد.

 

پیمانکار جدید شهرداری نیز که از بهمن ماه سال 94 شروع به کار کرد نیز در شروع، دیون کارگران را به موقع پرداخت ننموده که به گفته ی شهردار فراشبند دیون عقب افتاده ی این پیمانکار را که مربوط به  11 روز کاری  از بهمن ماه 94  است و همچنین بیمه ی دو ماهه آنهاست را خود شهرداری پرداخت خواهد نمود.

 شهردار فراشبند افزود: درصدد هستیم که در صورت عدم انجام تعهدات، این پیمانکار را نیز تعویض نماییم و قراردادش را فسخ کنیم.


انتهای پیام/

نویسنده :
محمد باقر دشتی
نظرات بینندگان