کد خبر: ۸۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

برگزاری نخستین همایش تجلیل از دانش آموزان استثنایی سپیدان+تصاویر

طی مراسمی و با حضور جمعی از مسئولین سپیدان از دانش آموزان آموزشگاههای استثنایی این شهرستان تجلیل شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون،این برنامه برای نخستین بار بنا بر پیشنهاد مدیریت آموزش وپررش سپیدان و با همکاری مسئولین و دانش آموزان آموزشگاه های سروش و ساعی این شهرستان و همچنین با حضور جمعی از روسای ادارات  برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، داریا، مدیر اموزشگاه دخترانه ساعی با بیان برخی از دغدغه ها ومشکلات این گروه از دانش آموزان وخانواده های آنان گفت:  یکی از دغدغه های برگ این عزیزان عدم درک صحیح جامعه از توانمندی های آنان، بحث تبعیض ها، مقایسه ها، دلسوزی های نابه جا و نامگذاری هاست در حالیکه باید این کودکان را بدون قید وشرط پذیرفت و مسیر رشد وپیشرفت آنان هموار و در عین حال باید بپذیریم که این دانش آموزان آسیب پذیرترین قشر این جامعه هستند .

 وی در ادامه این مطلب افزود: امروزه در دنیا ملاک کیفیت هر جامعه را نحوه ارتباط آن جامعه را  با آسیب پذیرترین قشر ان جامعه می دانند و این مهم است که ما ارتباطمان را با این عزیزان تصحیح کرده و از دغدغه های دیگر بحث نیاز های حمایتی وتوانبخشی این دانش آموزان است که ما در این زمینه کمبودهای زیادی داریم.

داریا  همچنین گفت : بحث آموزش چند حسی برای این کودکان اهمیت زیادی دارد وما در فراهم کردن امکانات وتجهیزات مربوط به آن بسیار ضعیف هستیم وبا شرایط مطلوب آموزشی فاصله زیادی داریم.

 وی ادامه داد:یکی از دغدغه های اساسی ما بحث ایاب وذهاب این دانش آموزان می باشد که با توجه به اینکه تعداد زیادی از این دانش اموزان به صورت روزانه در این مدارس حضور پیدا می کنند ونیز با توجه به پراکندگی جغرافیایی محل زندگی این دانش اموزان اکثر آنها برای رفت وآمد به آموزشگاه (بخصوص دانش اموزان دختر )با مشکل جدی در این زمینه مواجه هستند وبعضا در آستانه ترک تحصیل قرار می گیرند .

مهبودی  رئیس اداره آموزش وپرور شهرستان نیز در این مراسم طی سخنانی از مسئولین خواست که توجه بیشتری نسبت به این عزیزان داشته باشند.

در ادامه این همایش معنوی، مدیریت آموزش وپرورش استثنایی ضمن تاکید بر حقوق انسانی این دانش آموزان وتوجه به نیازهای آنان تاکید کرد:  طبق فرمایش مقام معظم رهبری، قضیه کودکان استثنایی باید جدی گرفته شود وتمام حقوق انسانی آنها رعایت گردد.

همزمان با اجرای این برنامه مجموعه ای از دست ساخته های دانش اموزان ومربیان انها در معرض دید شرکت کنندگان در این همایش قرار گرفت و  دانش آموزان اموزشگاه های سروش وساعی به اجرای برنامه های زیبایی ازجمله سرود، نمایش ودکلمه پرداختند و در پایان از مربیان ودانش آموزان تقدیر به عمل آمد .

نظرات بینندگان