کد خبر: ۸۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
خطیب جمعه جهرم:

مجلسیان نباید خارج از وظیفه به اموری که وظیفه دیگران است، مشغول شوند

امام جمعه جهرم گفت: مجلسیان نباید خارج از وظیفه به اموری که وظیفه دیگران است، مشغول شوند چرا که این کار جز ضرر نتیجه دیگری ندارد.
به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، آیت‎الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه جهرم با اشاره به 13 خرداد سالروز سخنرانی انقلابی حضرت امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه قم که منجر به تبعید 15 ساله ایشان به خارج  کشور شد، از این واقعه به عنوان فریاد خداخواهی مردی دانست که برای خدا قیام کرد و تمام اعمال و رفتارش تا آخرین لحظات عمر چیزی جز خدامحوری و انجام امور برای رضای خدا نبود.

وی به 14 خرداد سالروز رحلت امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: در مدت 15 سال حضور امام(ره) در نجف هیچگاه قرائت دعای جامعه کبیره از ایشان ترک نشد و ترک کردن دنیا با دل آرام از زیبایی‌های وصیت نامه امام خمینی(ره) بود.

خطیب نمازجمعه جهرم به نزدیک شدن ماه رمضان و لزوم آماده شدن مساجد، محافل و تکایا برای ورود به این ماه میهمانی خدا تاکید کرد و گفت: تذکیه نفس لازمه ورود به ضیافت‌الله است.

آغاز به کار مجلس پنجم خبرگان رهبری در هفته گذشته، بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه امروز شهر جهرم بود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه امیدواریم هیچ وقت نیاز نشود مجلس خبرگان آن تصمیم گیری که وظیفه‌اش است را انجام دهد از خداوند متعال طول عمر مقام معظم رهبری را خواستار شد.

وی ادامه داد: از جمله مواردی که رهبری انقلاب آن را از وظایف مجلس خبرگان عنوان کرد، حرکت در راستای پیشبرد اسلام و نظام اسلامی بود که زمینه ساز تعجیل در ظهور امام زمان(عج) است.

امام جمعه جهرم با اشاره به گشایش دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفته آینده، گفت: تمام افرادی که به مجلس راه پیدا کردند باید متوجه این نکته باشند که مردم و نظام از آنها چه توقعی دارند و در این راستا باید راهی نروند که پس از مدتی گفته شود اهداف اسلامی و دینی در مجلس گم شده و کسی به فکر آن نیست.

وی با بیان اینکه مجلسیان باید بر اساس آنچه در قانون اساسی به عهده آنها گذاشته شده، عمل کنند، تصریح کرد: مجلسیان نباید خارج از وظیفه به اموری که وظیفه دیگران است، مشغول شوند چرا که این کار جز ضرر نتیجه دیگری ندارد.

تعهد به اسلام، آرمان‌های نظام و دستورات الهی، شجاع بودن و مقابله با نفوذ دشمن از نکاتی بود که امام جمعه جهرم آن را از وظایف نمایندگان مجلس دانست و گفت: سیاست و اقدام مجلس در خصوص اقتصاد مقاومتی باید نتیجه داشته باشد.

وی اضافه کرد: آنچه توقع مردم از نماینده مجلس است، تعهد، کار برای خدا، خدمت به مردم و کشور بوده و نمایندگان نیز باید در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فراگیر شدن شبکه‌های مجازی در جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان لزوم توجه به مراقبت فرزندان در فضای مجازی توسط والدین تاکید کرد و گفت: دشمن می‌داند تا غیرت و عفت در مسلمان‌ها وجود دارد نمی‌تواند در کشور نفوذ پیدا کند و در این راستا سعی در گسترش بی‌حیایی دارد.

امام جمعه جهرم بیان کرد: والدین، مربیان و مسئولان باید نسبت به رواج مسئله بی‌حیایی و بی‌عفتی در فضای مجازی واکنش نشان داده تا از بروز مشکلات جدی در جامعه جلوگیری
نظرات بینندگان