کد خبر: ۸۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
خطیب جمعه فراشبند:

آمریکائیها تحریم ها را فقط روی کاغذ برداشتند

خطیب جمعه فراشبند گفت: آمریکائیها تحریم ها را فقط روی کاغذ برداشتند اما از طریق دیگر طوری عمل می کنند که اثر رفع تحریمها مطلقاً بوجود نیاید.
 به گزارش شیرازه به نقل از نخل بیدار،حجت الاسلام هادی ابراهیمی امام جمعه فراشبند در خطبه های نماز جمعه این هفته فراشبند با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) که فرمودند«خرمشهرها در پیش است نه در جنگ نظامی بلکه در میدانی که از جنگ نظامی سخت تر است گفت: ما باید سنگرهایی را فتح کنیم و شهرها و مناطقی را آزاد سازیم نه در یک جنگ نظامی که ویرانی و تخریب خانه ها و منازل و کارخانه هارا به بار دارد، بلکه جنگ، جنگ نرم است جنگ اعتقادات و عقاید و اخلاق است، ورود به صحنه ها و فتنه های آخر الزمانی است که ممکن است انسان مومن هم ایمانش را از دست بدهد و مغلوب افکار و تفکرات شیطانی و انحرافی گردد، فلذا انقلابی بودن سخت می شود.

وی با اشاره به این پیام رهبر انقلاب مبنی بر اینکه امروز برای نظام اسلامی  جنگ نظامی احتمال ضعیفی است، لکن جهاد باقی است، گفت: در بین جهادها جهادی وجود دارد که خداوند آن را «جهاد کبیر» نام نهاده: «و جاهدهم به جهاداً کبیراً»، جهاد کبیر یعنی تبعیت نکردن از دشمنی که با او در میدان مبارزه قرار گرفته‌ایم؛ تبعیت نکردن از دشمن در میدان اقتصاد، سیاست، فرهنگ و هنر، جهاد کبیر است. این عدم تبعیت آن‌قدر مهم است که خدا مرتباً پیغمبر را نسبت به آن توجه می‌دهد.

 امام جمعه فراشبند با ابراز تاسف از اینکه در میادین ورزشی، جوانان متعهد فنی و حرفه ای بکار گرفته نمی شوند، گفت:متاسفانه با رشوه کلانی که بعضی ها می دهند و می گیرند شایسته بازیگری جای خود را چیزهای دیگر داده است.

وی افزود: هنوز در مساله اقتصادی و رونق بازار کسب و کار، عده ای چشمانشان به غرب دوخته شده و کم توجهی به اقتصاد مقاومتی می کنند و به قراردادهای کاغذی خوشبین و به آن دل بسته اند که این به فرموده رهبر معظم انقلاب خسارت محض است.

حجت الاسلام ابراهیمی با ابراز نگرانی به خلف وعده آمریکائیها در برداشتن تحریمها گفت: آمریکائیها تحریم ها را فقط روی کاغذ برداشتند اما از طریق دیگر طوری عمل می کنند که اثر رفع تحریمها مطلقاً بوجود نیاید؛ بنابراین کسانیکه به این امید می بندند که بنشینیم با امریکائیهادر فلان مساله مذاکره کنیم و به یک نقطه توافقی برسیم یعنی ما یک تعهدی بکنیم طرف مقابل هم یک تعهدی بکند از این غفلت می کنند که ما ناگزیر باید به همه تعهد های خود عمل بکنیم اما طرف مقابل با طرق و شیوه های مختلف و با خدعه یا تقلب سرباز می زنند و این چیزی است که ما مقابل چشم خود می بینیم خسارت محض است.

وی گفت: نقطه مهم امروز کشور ما این است که سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید به صورت یک گفتمان دربیاید و این گفتمان هم ربطی به جناح چپ و راست ندارد و این گفتمان یک گفتمان انقلابی است که با زندگی مردم سرو کاردارد و همه باید به نوعی خود را با آن وفق دهند.

وی در ادامه با اشاره به 5 خرداد ماه روز نسیم مهر و حمایت از خانواده زندانیان گفت: بعضی از زندانیان به صورت عمد مرتکب گناه نشده اند، بلکه به صورت ناخواسته و یا فشار زندگی یا بخاطر ورشکستگی و بدهکاری و یا کشمکشهای زندگی و اختلافات زندگی گرفتار زندان شده اند.فلذا بعضی ها باید بخشیده شوند و یا باید کمک مالی شوند تا از زندان رهایی یابند.

امام جمعه فراشبند در بخشی دیگری از خطبه های نماز جمعه با توجه به بحران کم آبی خطاب به اداره آب و فاضلاب گفت: در این بحران کم آبی که همه دنبال این هستند که مردم درست مصرف کنند، متاسفانه بعضاً مشاهده می شود در برخی کوچه ها شکستگی  لوله های آب است و روزها طول می شکد تا این شکستگی رفع شود .

وی، خطاب به کسانی که دارای کنتور آب نیستند و یا از پشت کنتور و مخفیانه بهره برداری می کنند گفت: این کار از لحاظ شرعی حرام و وضو و غسل هم با آن آب مورد اشکال است.

نظرات بینندگان