کد خبر: ۸۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
دیدار پیمانکاران کره ای با استاندار فارس:

پای کره ای ها به شیراز باز می شود/ شهر سلامت احیا خواهد شد

با توجه به اهمیت احداث شهر سلامت در شیراز و جایگاه بالای پزشکی و ادبی و فرهنگی، این شهر می‌تواند از رونق بالایی برخوردار باشد.

به گزارش شیرازه، سید محمدعلی افشانی در دیدار با پیمانکاران کره‌ای شهر سلامت به منظور بررسي زمينه‌هاي مشاركت ايران و كره براي احداث شهرك سلامت شيراز اظهار داشت: استان فارس با دارا بودن پنج میلیون نفر جمعیت به عنوان مرکزیت استان‌های جنوبی کشور به شمار می‌رود.

استاندار فارس افزود: با توجه به اینکه فارس دارای مرکز جمعیتی 15 میلیون نفری استان‌های جنوبی است، از دیرباز تاکنون نیز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور مطرح بوده است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدمت بالایی که دارد از لحاظ علمی و تجربی جزء اولین دانشگاههای ایران محسوب می‌شود.

افشانی بیان داشت: علاوه بر استان‌های جنوبی همجوار با فارس از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز برای درمان به دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بیمارستان‌های تحت نظر این مرکز مراجعه می‌کنند که این موضوع بیانگر جایگاه بالای علمی این دانشگاه است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برخی از رشته‌ها نظیر پیوند کبد، قرنیه چشم و کاشت حلزون با معتبرترین دانشگاههای دنیا برابری می‌کند و از این جهت نیز در ایران جز اولین دانشگاه‌های کشور به شمار می‌رود.

استاندار فارس گفت: علاوه بر دانش پزشکی، این استان از گذشته بسیار درخشان برخوردار است؛ به طوریکه 2500 سال پیش از شهر پرسپولیس یا تخت جمشید به عنوان پایتخت ایران بر بخشی از دنیا مدیریت می‌شده است.

وی افزود: وجود بناهای مذهبی همچون شاهچراغ و بناهای ادبی نظیر سعدی و حافظ در شهر شیراز سبب شده تا این شهر به عنوان یک شهر تمدنی مورد توجه توریست‌ها از کشورهای مختلف دنیا قرار گیرد و در کنار این جاذبه‌ها بحث توریسم سلامت نیز دارای اهمیت بالایی است.

افشانی گفت: تمامی موارد مطرح شده در مورد شیراز بیانگر اهمیت احداث شهر سلامت در این شهر است و با توجه به جایگاه بالای پزشکی و ادبی و فرهنگی، این شهر می‌تواند از رونق بالایی برخوردار باشد.

وی افزود: اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز امادگی هرگونه همکاری با مجموعه شهر سلامت را خواهند داشت.

افشانی گفت: انتظار می‌رود با توجه به ارتباطات خوبی که در دوران تحریم بین کره و ایران وجود داشت این سرمایه گذاری آغازی برای همکاری بیشتر بین شرکت دوو و استان فارس باشد و در آینده نیز شاهد همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های مختلف باشیم.

استاندار فارس افزود: شرکت جهان پارس یک شرکت فعال در ایران است و پروژه‌های متعددی را نیز اجرا کرده است و مشارکت شرکت دوو با این شرکت رغبت بیشتری را برای حمایت از سرمایه گذاری این دو شرکت ایجاد می‌کند.


نظرات بینندگان