کد خبر: ۸۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
فرمانده انتظامی فارس خبر داد:

پلمپ 8 باغ به دلیل برگزاری جشن های مختلط/ برخورد با مزون های مجری مدلینگ/ تمهیدات پلیس در ماه رمضان/کشف 2 تُن مواد مخدر

سردار گودرزی گفت: انتظاری که از مردم درماه مبارک رمضان داریم حفظ حرمت این ماه است و تقاضا داریم که از خوردن درملاعام خودداری کنند.

به گزارش شیرازه، سردار احمدعلی گودرزی در نشست خبری اظهار داشت: طی سه روز گذشته همکاران ما موفق شدند حدود 2200 کیلو مواد مخدر معادل دو تُن، که عمدتاً تریاک و حشیش است را در محورهای مواصلاتی هرمزگان به شیراز و تهران، کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: دراین عملیات که بخشی از آن با همکاری نیروی انتظامی تهران بزگ انجام شد؛ پنج نفر از قاچاقچیان اصلی دستگیر شدند و شش خودرو سبک و سنگین هم توقیف شده است.

افزایش 69 درصدی کشف مواد مخدر طی دو ماه نخست امسال

وی با اشاره به اینکه در دو ماه نخست امسال هفت تُن مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 69 درصد افزایش داشته، خاطرنشان کرد: دراین مدت دوهزار و پانصد نفر دستگیر شدند و 18 باند تهیه و توزیع و قاچاق مواد مخدر منهدم و 19 قبضه اسلحه جنگی کشف و ضبط شده است.

45 درصد از زندانیان استان فارس محکومین حوزه مواد مخدر هستند

سردار گودرزی با بیان اینکه متاسفانه 45 درصد از زندانیان استان فارس محکومین حوزه مواد مخدر هستند، تاکید کرد: لزوم مبارزه و مقابله با پدیده شوم اعتیاد که معلول مشکلات اجتماعی، خانوادگی و فقر آموزشی است بر کسی پوشیده نیست و رهبر انقلاب هم همواره در جهت مبارزه با قاچاق و توزیع مواد مخدر مطالبه جدی دارند و نیروی انتظامی با قوت کار خود را دراین حوزه ادامه خواهد داد.

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگر سخنان خود به اقدامات پلیس امنیت اشاره کرد و گفت: در 10 روز اخیر 1425 مورد بازدید و نظارت واحدهای صنفی داشتیم چرا که متاسفانه برخی‌هایشان اقدامات ضد فرهنگی انجام می‌دهند 749 نفر از صنوف مختلف دعوت شدند و تذکرات لازم داده شده است.

وی ادامه داد: در طرح تشدید مبارزه با سرقت موبایل؛ 249 دستگاه موبایل کشف شده، 1200 نوع لوازم جانبی موبایل کشف شده که یا به صورت قاچاق وارد شدند یا هزینه گمرک را پرداخت نکرده بودند

طرح ساماندهی باغات مجالس

سردار گودرزی به طرح ساماندهی باغات مجالس هم اشاره کرد وگفت: 130 مورد باغ بررسی شده که 36 باغ مجوز داشته و تأیید شدند، هشت باغ به دلیل برگزاری مراسمات مختلط پلمپ شده و در باغ‌هایی که به دنبال گرفتن مجوز هستند تا زمان اخذ مجوز برای جلوگیری از اقدامات ضد فرهنگی پلیس نامحسوس گذاشتیم.

به گفته وی 10 قهوه خانه، چای خانه و سفره خانه به دلیل فروش و عرضه مشروبات الکلی به همراه 32 قهوه خانه و سفره خانه به دلیل عدم مجوز و عرضه قلیان، همگی پلمپ شدند و 569 قلیان میوه‌ای جمع آوری شده است.

سردار گودرزی به تخلف 26 واحد صنفی پوشاک و آرایشگاه زنانه و مزون عروس که طرح مدلینگ را اجر می‌کردند نیز اشاره کرد که با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پلمپ شدند.

برخورد با روزه‌خوران در ملأعام/ جشن‌ها در این ماه باید مطابق موازین شرعی باشد

فرمانده انتظامی استان فارس در پایان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: انتظاری که از مردم درماه مبارک رمضان داریم حفظ حرمت این ماه است و تقاضا داریم که از خوردن درملاعام خودداری کنند در غیر اینصورت با روزه خواران برخورد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: جشن و شادی دراین ماه باید مطابق موازین شرعی باشد و برای مسافران و همراهان بیمار که توانایی روزه داری ندارند جایگاهایی در نظر گرفته خواهد شد.

سردار گودرزی تصریح کرد: مراکز عرضه مواد خوراکی دراین ماه مطابق برنامه‌های مشخص اتاق اصناف و نیروی انتظامی ساعت کاری معینی خواهند داشت.

نظرات بینندگان