کد خبر: ۸۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نی ریز خبر داد:

مرکز آموزش و صنایع فاتح افتتاح می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی نی ریز گفت: افتتاح مرکز آموزش و صنایع فاتح را در خانه تاریخی فاتح در اولین روز صنایع دستی، پیش رو خواهیم داشت تا در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل تولید صنایع دستی رونق روز افزون پیدا کند.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از نبض نی ریز حمید رضا هادی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نی ریز در مصاحبه با خبر نگار نبض نی ریز بیان داشت: روز صنایع دستی از طرف شورای جهانی صنایع دستی که زیر مجموعه سازمان یونسکو می باشد به این نام نامگذاری شده تا در جهت معرفی و ترویج صنایع دستی مورد توجه همه قرار گیرد .

رئیس میراث فرهنگ و صنایع دستی اظهار داشت: در کشور ما یک هفته به عنوان هفته صنایع دستی پیش بینی شده تا این امر موجب توسعه صنایع دستی و ترویج این صنعت و همچنین در نهایت حمایت از صنعتگران این بخش شود.

هادی در ادامه افزود :در همین راستا افتتاح مرکز آموزش و صنایع فاتح را در خانه تاریخی فاتح در اولین روز صنایع دستی، پیش رو خواهیم داشت تا در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل  تولید صنایع دستی رونق روز افزون پیدا کند

وی در خصوص وضع بیرونی مسجد جامع کبیر که بیشتر به جای مکان تاریخی  به بیلبورد تبلیغاتی تبدیل شده اظهار داشت: یک بنای تاریخی چندین متولی دارد که اداره میراث فرهنگی یکی از آنها در جهت حفاظت آثار شامل مرمت کاری و باسازی را به عهده دار می باشد  لذا درمواردی که رخ داد تذکراتی به دیگر متولیان داده شده و اگر رسیدگی نشود و به بنای تاریخی آسیب جدی وارد شود از طریق قانونی می توانیم پیگیر موضوع باشیم.

وی در پایان از مردم این خواسته را داشتند که: در حفظ و نگهداری آثار و بنا های تاریخی و شاخص کوشا باشند و و خاطر نشان کردند مسجد جامع کبیر به عنوان سمبل و نماد نی ریز در دیگر شهر ها نقاط جهان به شمار می آید.

نظرات بینندگان