کد خبر: ۸۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
خطیب جمعه کازرون:

دولت باید محصولات کشاورزان را تضمینی خریداری کند

امام‌ جمعه کازرون گفت: دولت باید محصولات کشاورزان را تضمینی خریداری کند و در زمینه محصولات کشاورزی عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی داشته باشد.

به گزارش شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، حجت‌الاسلام محمد خرسند  امام‌ جمعه کازرون در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان و تبریک این ماه اظهار داشت: حفظ حرمت این ماه بر همگان واجب است و از مصادیق امربه‌معروف تأکید بر حفظ حرمت و مصداق بارز منکر شکستن حرمت آن است.

خرسند با اشاره به روز جهاد کشاورزی بیان داشت: کشاورزی طبق فرموده مقام معظم رهبری در کشور ما در درجه نخست اهمیت قرار دارد که باید به سمت خودکفایی در این بخش برویم و با توجه به کم‌آبی و محدودیت آب لازم است کشاورزی ما صنعتی و علمی شده و از حالت سنتی خارج شود.

خرسند با تاکید بر اینکه به عمران و آبادی روستا باید توجه کرد تا جلوی مهاجرت روستائیان به شهرها گرفته شود تصریح کرد: دولت باید محصولات کشاورزان را تضمینی خریداری کند و در زمینه محصولات کشاورزی عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آب کشاورز و باغ‌دار باید تأمین اما جلوی مصرف بی‌رویه و غیرمجاز آن گرفته شود ادامه داد: با تدبیر و سیاست‌گذاری و همچنین برپایی دوره‌های آموزشی و علمی برای کشاورزان باید کشاورزی را از حالت سنتی خارج کرد.

امام‌ جمعه کازرون با اشاره به روز محیط‌ زیست نیز بیان داشت: کوه و دشت و بیابان و مراتع و محیط‌ زیست فقط متعلق به نسل امروز نیست و به آیندگان نیز تعلق دارد که برای حفظ محیط‌ زیست باید کار فرهنگی کنیم.

خرسند تصریح کرد: در مورد اهمیت محیط‌ زیست باید اطلاع‌رسانی شود و از افراط‌ و تفریط نیز بپرهیزیم و همچنان که ضرر به محیط‌ زیست بد است دفاع بد و افراطی از آن درست نیست.

پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون، سید عبدالصاحب قائمی رئیس اداره جهاد کشاورزی کازرون با تبریک به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با بیان اینکه بحران آب زلزله خاموش است، این مایه را سرمایه ملی و امانت آیندگان دانست.

نظرات بینندگان