کد خبر: ۸۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
نماینده مردم فسا در مجلس در گفتگو با شیرازه:

طرح الحاق فارس به دریا یک قانون است و تبعیت از قانون به نفع همه است/دولت شکر خام نداد کارخانه قند فسا تعطیل شد

جمالی گفت:اگر هرکسی جلوی مصوبه هیئت دولت بایستد، سنگ روی سنگ بند نمی شود.
به گزارش شیرازه؛ محمد جواد جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه با اشاره به طرح الحاق استان فارس به خلیج فارس ابراز داشت:  با توجه به این طرح که توسط هیئت دولت به تصویب رسیده است مردم روستاهایی که در طرح الحاق هستند حتما سود خواهند کرد.
وی با بیان اینکه  مردم روستاهای که شامل این طرح هستند با پشتوانه مرکز استانی مانند شیراز وضعیت مطلوبی خواهند داشت، خاطر نشان کرد: من به تمام مردم شریف این روستاها قول می دهم که وضعیت شان حتما بهتر خواهد شد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  همه ما جزو کشور عزیز ایران هستیم و این مرزها هم صرفا قراردادی است، افزود: اما چون این مصوبه هیئت دولت است، باید همه تبعیت کنند، اگر قرار باشد هرکسی جلوی مصوبه هیئت دولت بایستد، سنگ روی سنگ بند نمی شود.

جمالی همچنین با اشاره به بیانات رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام مبنی بر رکود و بیکاری اظهار داشت: تاکید رهبر انقلاب بر رکود و بیکاری بحث عمده امروز کشور است.

وی با بیان اینکه امروز به هر شهری وارد می شویم با انبوه متقاضیان کار مواجه خواهیم شد گفت: در برخی موارد نه تنها نتوانسته ایم ایجاد شغل کنیم بلکه بدلیل عدم تناسب رشته تحصیلی با فضای اشتغال تحصیلکردگان و کاربردی نبودن رشته های تحصیلی بیکاران تحصیل کرده ایجاد کرده ایم و موجبات از دست دادن شغل بعضی شاغلان به کار هم شده ایم.

نماینده مردم فارس در مجلس دهم با بیان اینکه بخش دولتی نمی تواند کارفرمای خوبی باشد گفت: متاسفانه این بخش زودتر از دیگران کارخانه رو به تعطیلی می کشانند؛ مثل کارخانه قند فسا، بخش خصوصی هم با مشکلاتی اعم از سودهای بالای بانکی مواجه است که کمر بخش خصوصی را شکانده و گاهی هم بدلیل رکود، تولید هست.

وی اضافه کرد:دولت نتوانسته حمایت ها و یارانه های کافی را از بخش خصوصی فعال داشته باشد، از طرفی برای آنهایی که متقاضی فعالیت هستند آنقدر موانع و بروکراسی اداری وجود دارد که در میانه راه پشیمان می شوند.

نماینده مردم فسا با اشاره به تعطیلی کارخانه قند فسا اظهار داشت: تعطیلی کارخانه قند فسا عملا به چند سال قبل برمی گردد اما به عنوان مسکنی سالیانه مقداری شکرخام به کارخانه تزریق می کردند در حالیکه این کارخانه چغندرمحور بوده است از طرفی این کارخانه و چند واحد صنعتی دیگر مربوط به وزارت دفاع هستند اما از سال گذشته وزیر کشاورزی دستور داده به این قبیل کارخانه ها حتی شکر هم ندهند.

وی در مورد حمایت از بخش خصوصی گفت: معتقدم اگر بخش خصوصی هم می خواهد وارد شود باید اهلیت آن ثابت شود که حقیقتا بخواهد در این عرصه کار کند نه اینکه به بهانه های مختلف کارهای دیگری کند. اما اگر چنین شرطی و اهلیت آن ثابت شود ما حمایت می کنیم.

نظرات بینندگان