کد خبر: ۸۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی فارس

«يكدست» حرفه اي عاقبت به دام پليس شيراز افتاد

فرمانده انتظامي شيراز از دستگيري يك سارق حرفه اي لوازم درون خودرو دراين شهرستان خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

پاركينگ ايستگاه 42 وسيله نقليه متخلف در گراش

فرمانده انتظامي شهرستان گراش استان از توقيف 42 دستگاه موتورسيكلت و خودروي متخلف در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ علي بابايي، گفت: ماموران انتظامي شهرستان گراش در راستاي افزايش امنيت ترافيكي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي، را در اين شهرستان اجراي كردند.

وي ادامه داد: با اجراي اين طرح تعداد 29 موتورسيكلت و 13 دستگاه خودرو متخلف توقيف و روانه پاركينگ شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان گراش گفت: انجام حركات نمايشي، سبقت هاي غير مجاز و نداشتن مدارك هويتي علت توقيف  42 دستگاه وسيله نقليه متخلف و علاوه بر اين تخلفات نداشتن كلاه ايمني علت توقيف موتورسيكلت ها بوده است كه همه اين وسايل توقيف شده روانه پاركينگ شدند.

وي خاطر نشان کرد: برخورد با رانندگان و راكبان خودروها و موتورسيكلت هايي كه به دليل عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي امنيت ترافيكي خود و شهروندان را به خطر مي اندازند در دستور کار پليس شهرستان گراش قرار دارد.

كاهش 27درصدي در سرقت در آباده

فرمانده انتظامي شهرستان آباده استان از كاهش 27درصدي سرقت طي سه ماهه اول سال جاري در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پليگاه خبري پلييس،‌ سرهنگ "اسماعيل زراعتيان" در جمع نمازگزاران شهرستان آباده، عملكرد اين پليس اين شهرستان را تشريح و مشاركت مردم با پليس در ايجاد امنيت را تنها راه رسيدن به امنيت پايدار عنوان كرد.

وي با اشاره به ترفند هاي دشمنان در جنگ نرم و طرح ناتوي فرهنگي، اظهار كرد: دشمنان درصدد ايجاد تغيير بنيادين در فرهنگ و اعتقادات مذهبي مردم ما هستند و پليس در راستاي انجام وظايف ذاتي خود با هرگونه هنجار شكني از جمله بدپوششي و ايجاد آلودگي صوتي و... برخورد قاطع وقانوني مي كند.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده با تاكيد بر ضرورت حفظ حرمت ماه مبارك رمضان،‌تصريح كرد: به دليل لزوم اهتمام بيشتر به فريضه امر به معروف ونهي از منكر و حفظ شعائر ديني در اين ماه، با روزه خواري در ملاء عام قويا برخورد خواهد شد.

سرهنگ زراعتيان افزود: با توجه به نامگذاري سال 95مبني بر اقتصاد مقاومتي اقتصاد وعمل، برخورد با باندها وشبكات سازمان يافته قاچاق كالا وارز در جهت حمايت از توليد داخل، طرح برخورد با اين سوداگران اقتصادي با جديدت توسط پليس شهرستان آباده دنبال مي شود.

وي بيان كرد: با تلاش كه پليس شهرستان آبده در راستاي افزايش احساس امنيت و كاهش سرقت در اين شهرستان داشته، وقوع سرقت ها طي سه ماهه اول سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 27 درصد كاهش داشته است.

فرماندهي انتظامي شهرستان آباده خاطرشنان كرد: با توجه به رشد روز افزون موتورسيكلت در شهرستان و به تبع آن افزايش آمار تصادفات، پليس آباده طرح فرهنگ سازي استفاده از كلاه و كمربند ايمني را در سطح شهرستان اجرا و با تخلفات راكبات برخورد مي كند.

سرهنگ زراعتيان از شهروندان در خواست كرد: با رعايت مقررات راهنمايي و هدايت خانواده خود اين فرماندهي را در كاهش آمار تصادفات همراهي نمايند و همچنين در تعامل با پليس هرنوع اقدامي را كه خارج از عرف و قوانين است ودليلي بر هنجار شكني و ارتكاب جرم مي باشد در اسرع وقت با پليس درميان بگذارند.

گفتني است نماينده ولي فقيه در شهرستان آباده و امام جمعه اين شهرستان نيز از نيروي انتظامي در برقراري امنيت در اين شهرستان تقدير و تشكر كرد و براي كاركنان پليس در انجام وظيفه آرزوي موفقيت كرد.

انهدام باند تهيه و توزيع موادمخدر در جهرم

جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان جهرم از دستگيري اعضاي يك باند تهيه و توزيع مواد مخدر و كشف 28 كيلو و500 گرم ترياك در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع پور در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: ماموران پليس مبارزه بامواد مخدر شهرستان جهرم در راستاي مقابله بي‌امان با سوداگرن مرگ با انجام اقدامات اطلاعاتي از تهيه و توزيع موادمخدر توسط اعضاي يك باند موادمخدر در يكي از محلات اين شهر، اطمينان حاصل كردند.

وي افزود: ماموران ضمن هماهنگي قضايي با کنترل نامحسوس محل در اقدامي ضربتي وارد عمل شدند و سه قاچاقچي را هنگام مبادله مواد مخدر دستگير و 28 كيلو و 500 گرم ترياك از آنان كشف كردند.

جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان جهرم با اشاره به اينكه قاچاقچيان دستگير شده با جابجايي اين محموله از يك دستگاه كاميون به يك خودروي سمند قصد انتقال آن به مركز استان فارس را داشتند، تصريح كرد: اين دو خودرو توقيف و متهمان با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.

سرهنگ زارع پور بر ضرورت مشاركت مردم با پليس در مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر و سوداگران مرگ در مسير ريشه كني بلاي خانمان سوز اعتياد تاكيد كرد و از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک مرتبط با تهيه و توزيع مواد افيوني را از طريق تلفن 110 به پليس گزارش کنند.

كشف محموله هاي كالاي قاچاق ميليوني در فيروزآباد

فرمانده انتظامي شهرستان فيروزآباد استان از كشف چند محموله كالاي قاچاق به ارزش 250 ميليون ريال و توقيف 4 دستگاه خودرو حامل كالاي قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسين ارجمند مزيدي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: مأموران پليس مبارزه با كالاي قاچاق شهرستان فيروزآباد اقدام به كنترل و بازرسي از خودروهاي عبوري در جاده فيروزآباد به سمت شيراز كردند.

وي اظهار كرد: در اين راستا سه دستگاه پژو 405 و يك دستگاه پژو پارس كه حامل كالاي قاچاق بودند شناسايي و متوقف شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان فيروزآباد افزود: در بازرسي از اين خودروها 3 هزار و 432 عدد انواع نوشيدني، 450 عددشکلات صبحانه، 336 عدد انواع سس مایونز و 12 بطری یک لیتری روغن مایع خارجي فاقد مجوز قانوني و گمركي كشف شد.

سرهنگ ارجمند با اشاره به دستگيري 4 قاچاقچي كالا و معرفي آنهابه مراجع قضايي گفت: ارزش اين محموله هاي كشف شده 250 ميليون ريال برآورد شده است.

دستگيري كلاهبرداران ملياردي در مرودشت

با تلاش ماموران پليس آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان مرودشت استان 5 نفر كلاهبردار كه مقادير قابل توجهي از شهروندان كلاهبرداري كرده بودند، شناسايي و دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده، گفت: در پي ارسال تعدادي از پرونده هاي كلاهبرداري به پليس آگاهي شهرستان مرودشت، تلاش كارآگاهان آگاهي جهت شناسايي و دستگيري كلاهبرداران آغاز شد.

سرهنگ دلاور القاصي مهر ادامه داد: ماموران پس از انجام اقدامات پليسي، تلاش شبانه روزي موفق شدند تعداد 5 نفر از كلاهبرداران را شناسايي و با هماهنگي مراجع قضايي نسبت به دستگيري آنان اقدام كنند.

وي افزود: در پرونده هاي كلاهبرداري شده توسط اين متهمان موضوعاتي نظير كار چاق كني، وعده اعزام به خارج از كشور، تسريع در رسيدگي به پرونده ها در مراجع مربوطه، چك هاي بلا محل و وصول چك هاي برگشتي وجود دارد كه شيادان با سوء استفاده از شهروندان و فريب آنان موفق به كلاهبرداري شده بودند.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده تصريح كرد: كلاهبرداران در مجموع بالغ بر يك مليارد و 640 مليون ريال از اين طريق از شهروندان كلاهبرداري كرده بودند كه با تكميل شدن تحقيقات، پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي ارسال شد.

سرهنگ القاصي مهر به شهروندان توصيه كرد: كلاهبرداران داراي ظاهري موجه و موقر مي باشند، لذا هرگز فريب وضعيت ظاهري افراد را نخوريد، افراد جاعل و كلاهبردار با عناوين وكيل، مامور، افراد سرشناس و مسول و ... اقدام به اعمال مجرمانه مي كنند، در صورت برخورد با چنين افرادي حتما كارت و مدارك شناسايي آنان را با دقت بررسي كنيد و در صورت مشكوك بودن سريعا مراتب را به پليس اطلاع دهيد، از معامله با افراد ناشناس پرهيز كنيد و حتما از سوابق فرد طرف معامله اطمينان حاصل كنند.

محموله ميليوني كالاي قاچاق در "لارستان" متوقف شد

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان استان از كشف كالاي قاچاق هشتاد ميليون ريالي در آن شهرستان  خبر داد.

سرهنگ حسين ديندارلو، گفت: ماموران پاسگاه انتظامي چهار بركه در جاده لارستان به سمت بندرعباس، به يك دستگاه اتوبوس اسكانيا مشكوك شدند.

وي ادامه داد: پس از متوقف كردن خودرو در بازرسي از آن متوجه البسه قاچاق كه در نقاط مختلف اتوبوس جاسازبوده شده و دو هزار ثوب شال و ۱۰ طاقه پارچه قاچاق را از اين اتوبوس كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان با اشاره به توقيف خودرو ودستگيري و معرفي راننده به مراجع قضايي گفت: ارزش ايم محموله كالاي قاچاق  80 ميليون ريال برآورد شده است.

يكدست حرفه اي عاقبت به دام پليس شيراز افتاد

فرمانده انتظامي شيراز از دستگيري يك سارق حرفه اي لوازم درون خودرو دراين شهرستان خبر داد.

سرهنگ يوسف ملك زاده، گفت: ماموران كلانتري 19 بوستان شيراز در عملياتي موفق به دستگيري سارقي حرفه اي ملقب به "مسلم يكدست" شدند.

وي در تشريح اين خبر توضيح داد: در پي دستگيري اين متهم پرده از راز چهار فقره سرقت نيز برداشته شد و اموال مسروقه هم در مخفيگاه اين سارق نامدار كشف شد.

فرمانده انتظامي شيراز با اشاره به ادامه تحقيقات براي كشف مابقي سرقت هاي صورت گرفته توسط اين متهم گفت: پس ازدستگيري اين شخص عده اي از شهروندان باحضور در كلانتري از اين اقدام مقتدرانه پليس تقدير و تشكر كردند.

دستگيری سارق داخل خودرو در کازرون

فرمانده انتظامي شهرستان كازرون استان از دستگيري يك سارق درون خودرو در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ رجبعلی رزمجوئی، گفت: در پي وقوع سرقت هاي متعددي که در يكي از خیابان هاي شهرستان كازرون، بررسي موضوع به طور ويژه در دستور کار ماموران کلانتری12 حضرتی قرار گرفت.

وي ادامه داد: در اين رابطه پليس اقدام به گذاشتن گشت هاي خودرويي و پياده در اين منطقه كرد تا در جهت يافتن راه حل، امنيت را به اين منطقه بازگردانند.

فرمانده انتظامي شهرستان كازرون اظهار كرد: ماموران کلانتری 12 هنگام گشت زنی به یک دستگاه خودرو پراید که در حال پرسه زنی در کنار ماشین های پارک شده بود مشکوک و آن را متوقف كردند.

سرهنگ رزمجويي گفت: در بازرسی از خودرو وسایلی از جمله: یک عدد زاپاس خودرو نیسان، یک عدد ضبط خودرو، یک عدد انبر دستی، یک عدد انبر قفلی، یک حلقه شیلنگ کاربیت، یک حلقه شیلنگ هوا برش، ۲ عدد سری کاربیت، ۲ عدد کلید نیسان، یک عدد اگزوز، یک عدد قفل کتابی شکسته، ۴ دستگاه تلفن همراه و ۳ عدد سیم کارت کشف شد.

وي افزود: در بررسی از مدارک خودرو و پلاک آن مشخص شد، پلاک توسط متهم دستکاری شده است و در بررسي سوابق متهم دستگير شده نيز مشخص شد وي از سارقان سابقه دار مي باشد.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون به شهروندان توصيه کرد: از نصب تزئينات اضافي و گران قيمت بر روي خودرو خودداري و حتي المکان اثاثيه خود را داخل صندوق عقب قرار دهيد و از رها كردن وسائل خود درروي صندلي ها و داشبورد خودرو خودداري کنند.

خودرو 206 حامل كالاي قاچاق به مقصد نرسيد

فرمانده انتظامي شهرستان استهبان استان از اجراي طرح مبارزه با قاچاق و کشف محموله 400 ميليون ريالي کالاي قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامي شهرستان استهبان با اعلام اين خبر افزود: ماموران پلیس آگاهی استهبان مستقر در ايست و بازرسي هنگام کنترل خودروهاي عبوري موفق به کشف مقادير قابل توجهي کالاي قاچاق شدند.

وي با اشاره به دستگيري یک نفر متهم و توقيف یک دستگاه خودرو پژو206 در اين رابطه،گفت: ماموران در بازرسي از اين خودرو موفق به کشف 132 دستگاه  گوشي تلفن همراه خارجي قاچاق به ارزش  400 ميليون ريال شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان استهبان خاطرنشان کرد: با توجه به اثرات مخرب پديده شوم قاچاق بر اقتصاد ملي، نامگذاري سال 95 به اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل، از سوي مقام معظم رهبري، يکي از راه هاي تحقق شعار سال مبارزه با پديده مخرب قاچاق و توجه به توليد داخلي و مصرف کالاهاي توليد داخل مي باشد که در همين راستا مجموعه انتظامي استهبان با عزمي راسخ عرصه را بر قاچاقچيان تنگ کرده است.

راهکارهای پلیس فتا برای نظارت والدین بر فضای مجازی

با چند راهكار کنترل و نظارت بر فرزندان در فضای مجازی توسط والدین آشنا شويم.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، اين راهکارها به شرح زیر است:

1- همراه با فرزندانتان در اینترنت گشت بزنید؛ لذا باید کامپیوتر دراتاق نشیمن باشد نه در جای دیگری تا در هنگام تردد فرزندانشان در اینترنت والدین اشرافیت کامل بر کار فرزندانشان داشته باشند.

2 – والدین باید از نرم افزارهای کنترل والدین بر روی دستگاه های فرزندشان استفاده کنند، اما متناسب با سن کودک و سادگی و کم اطلاعی او، میزان کنترل والدین قابل تغییر است، ولی باید وجود داشته باشد.

3 – در استفاده فرزندانتان از اتاقهای چت (chat room)، بسیار مراقب باشید و در بهترین حالت حضور در این فضا را از طرف فرزندانتان نپذیرید و در صورت رسیدن به سن پختگی فکری اجازه چنین کاری را بدهید آن هم با کنترل.

4 – به فرزندانتان بیاموزید در فضای مجازی هیچ گاه از ارائه مشخصات شخصی در profail خود استفاده نکنند و بهتر است در فضای اینترنت ناشناس باشند.

5 – همچنان که به فرزندانتان می آموزید در فضای واقعی با غریبه ها صحبت نکنند به آنان بیاموزید در فضای مجازی بسیار با احتیاط گفتگو کنند و از ارائه اطلاعات شخصی به شدت پرهیز کنند.

6- ایمیل های دریافتی فرزندان خود را کنترل کنید، این قانون باید تا رسیدن کودک به سن پختگی فکری ادامه داشته باشد حتی اگر ناخوشایند باشد.

7 – مقدار زمانی را که فرزندتان در اینترنت می گذراند را معین کنید، اینترنت به هیچ وجه جایگزین مناسبی برای دوست، خانواده، بازی و کتاب نیست.

8- به فرزندانتان بیاموزید هرگز با کسانی که در فضای مجازی آشنا می شوند در محیط واقعی زندگی قرار ملاقات نگذارند.

نظرات بینندگان