کد خبر: ۹۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

برداشت غلات از مزارع شهرستان بوانات آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوانات گفت: پیش بینی می شود امسال بالغ بر 6000 تن گندم از مزارع شهرستان بوانات برداشت شود.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از حرف رسا، کار برداشت 4050 هکتار از اراضی زیر کشت غلات شهرستان بوانات آغاز شد.  گندم به خاطر نقش مهمی که  در عرصه سیاسی و اقتصادی کشورها به خصوص کشورهای در حال توسعه ایفا می‌کند یک محصول استراتژیک در تمام دنیا به حساب می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی بوانات در گفتو گو با خبرنگار ما گفت: اهمیت اقتصادی گندم چه از نظر تولید و چه از نظر تغذیه در دنیا بیش از سایر محصولات کشاورزی است، حتی در مناطقی که به علت متغییر بودن شرایط اقلیمی و یا خشکی محیط امکان تولید نباتی نباشد، می‌توان گندم را کاشت کرد.


IMG 5209


آرش خسروانی با اشاره به آغاز برداشت از سطح 4050 هکتار مزارع این شهرستان اظهار داشت: از این مقدار سطح زیر کشت غلات در شهرستان 2100 هکتار گندم که 630 هکتار آن گندم دیم با ابیاری تکمیلی و 1950 هکتار جو که 780هکتارآن جو دیم با آبیاری تکمیلی اختصاص یافته است.

خسروانی اضافه کرد: متوسط برداشت گندم آبی از مزراع شهرستان بین 3تا 4 تن در هر هکتار و گندم دیم با آبیاری تکمیلی بین 3-2 تن می باشد و در مزارع جو آبی میانگین عملکرد 3 تن در هکتار و در مزارع جو دیم با آبیاری تکمیلی 3-2 تن در هکتار می باشد.

وی همچنین تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال بالغ بر 6000 تن گندم و 5400 تن جو از مزارع شهرستان برداشت شود که مراکز خرید تعاونی روستایی آماده تحویل گندم از کشاورزان می باشد.


IMG 5212


دهقانیان کارشناس مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شهرستان بوانات نیز در این خصوص گفت: در حال حاضر کار برداشت با 4 دستگاه کمباین آغاز گردیده و در اوج برداشت تعداد کمباینهای برداشت در سطح شهرستان به حدود 45 دستگاه می رسد و پیش بینی می شود کار برداشت تا نیمه دوم مردادماه به طول بینجامد.

دهقانیان افزود: کمباینهای برداشت در منطقه جهت دریافت سوخت باید دارای کارت معاینه فنی و دفترچه کمباین باشند که بعد از مراجعه به مراکز خدمات و دریافت فرم فعالیت نسبت به تحویل سوخت به فروشندگی های سوخت در سطح شهرستان مراجعه نمایند.


IMG 5215

برچسب ها: گندم ، برداشت ، بوانات ، جو
نظرات بینندگان