کد خبر: ۹۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۵
فرماندار ویژه جهرم:

موادمخدر زمینه‌ساز بروز بسیاری از آسیب­‌های اجتماعی است

فرماندار ویژه جهرم گفت: موادمخدر زمینه‌ساز بروز بسیاری از آسیب­‌های اجتماعی است، آموزش و آگاهی جامعه بهترین راه مقابله با اعتیاد است.

به گزارش شیرازه؛به نقل از پسین جهرم علیرضا صحرائیان در گفت‌وگو با خبرنگار پسین جهرم گفت: قاچاق مواد مخدر و توسعه روزافزون آن امروز به عنوان یکی از معضلات مهم اجتماعی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت مبارزه با مواد مخدر فرمودند: اگر مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران امروزه با مواد مخدر مبارزه می کنند این یک جهاد بزرگ و حرکت بسیار عمیق در راه پیشرفت ملت ایران است.

جنگ نرم، استراتژی دشمن در مقابله با نظام اسلامی

فرماندار ویژه جهرم بیان کرد: امروزه راهبرد و استراتژی دشمنان در مقابله با نظام جمهوری اسلامی اتخاذ شیوه‌ها و شاخصه‌های جنگ نرم است اما در نگرش به اینکه ورود مواد مخدر در حال گسترش است متوجه می‌شویم که در مقابله با نظام جمهوری اسلامی نه تنها شاخصه‌های جنگ نرم بلکه همان شاخصه‌های جنگ سخت هم در حال اجراست.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز مواد مخدر بعد از قاچاق اسلحه دومین تجارت سیاه محسوب می‌شود که بیشترین سود نصیب کارتل‌ها و باندهای مافیایی می‌کند.

صحرائیان بیان داشت: بسیاری افراد اعتقاد داشتند که با استقرار ارتش ناتو در مرز شرقی ما مواد مخدر و عرضه آن در کشورمان کاهش پیدا می‌کند اما میزان کشفیات، دستگیری‌های روزافزون نشانگر این است که هیچ اراده‌ای در جهت کاهش سطح زیر کشت در نیروهای غربی و ارتش چپاولگر نیست بلکه با حمایت باندهای مافیایی و لابراتورهایی که در کشور همسایه ما وجود دارد از ترانزیت مواد مخدر حمایت می‌کنند رو به پیشرفت است.

عزم همگانی در مقابله با موادمخدر

فرماندار ویژه جهرم عنوان کرد: مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری کاری نیست که از عهده یک دستگاه، مجموعه و یک شورا برآورده شود بلکه مقابله با این بلای خانمانسوز نیاز به همکاری، همراهی و مشارکت دسته جمعی و پرونده‌هایی که در شورای حل اختلاف وجود دارد حاکی از نقش این معضل اجتماعی در از هم گسیختگی خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه باید اطلاع رسانی و آگاه سازی مناسبی نسبت به سوء مصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی برای خانواده‌ها صورت پذیرد، تصریح کرد: باید تمام توان خود را برای مقابله جدی و موفق با مواد مخدر به کار گرفت.

صحرائیان با بیان اینکه باید این واقعیت را پذیرفت که حضور مردم در صحنه‌ سبب رفع مشکلات موجود می‌شود، به ضرورت بهره‌گیری از سایر دستگاه‌های فرهنگی به ویژه مراکز آموزشی و سازمان‌ها تاکید کرد و نقش بسیار مهم ائمه جمعه و جماعات برای تقویت اطلاع رسانی، آگاه سازی و آموزش مهارت‌های زندگی به صورت مستمر برای خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان را دارای اهمیت ویژه‌ دانست.

آموزش بهترین راه مقابله با اعتیاد موادمخدر

وی با اشاره به اینکه پیشگیری مبتنی بر آموزش و آگاه سازی بهترین راه مقابله با اعتیاد مواد مخدر است، گفت: از اولویت‌های مهم و اساسی ستاد مبارزه با مواد مخدر و تأکید وزیر کشور اجرای برنامه‌های پیشگیری بوده که بهترین راه برای مهار اعتیاد است چراکه پیشگیری کم هزینه تر از درمان است.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم برگزاری همایش و نشست‌ها در راستای سطح ارتقاء و اعتلای علمی اقشار مختلف جامعه را تأثیر گذار دانست و ابرازداشت: امیدواریم با برگزاری این گونه همایش‌ها بتوان یک شوک و حساسیت در جامعه نسبت به عوارض و خطرات مواد مخدر به خصوص صنعتی و روانگردها ایجاد شود و با فرهنگ سازی در جامعه است که می‌توان با این معضل اجتماعی مبارزه کرد.

موادمخدر زمینه‌ساز بروز بسیاری از آسیب­‌ها و انحرافات اجتماعی

 وی با بیان اینکه با آموزش، اطلاع رسانی و آگاه‌سازی می‌توان آحاد افراد سالم و در معرض خطر جامعه را در برابر پدیده شوم اعتیاد واکسیناسیون فرهنگی کرد، اظهارداشت: مواد مخدر، به­ عنوان یکی از مسائل پیچیده اجتماعی در عصر حاضر زمینه ساز بروز بسیاری از آسیب­‌ها و انحرافات اجتماعی است. همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند مواد مخدر از بحران‌های اصلی کشور است که باید همگان در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

رئیس شورای فرعی مبارزه با موادمخدر شهرستان جهرم با بیان اینکهمبارزه با مواد مخدر در چند دهه گذشته نشان داده، مهار و کنترل اعتیاد و موادمخدر در کشور به تنهایی از توان و ظرفیت یک یا چند نهاد دولتی و چند سازمان مردم نهاد خارج است و نیازمند اتخاذ یک رویکرد منطقی و جامع نگر در استفاده حداکثری از توان و ظرفیت بالقوه و بالفعل شبکه‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های دولتی در تعامل موثر و هماهنگ با یکدیگراست، گفت: باید از تمام ظرفیت‌های اجتماعی برای مبارزه همه جانبه با موادمخدر استفاده کرد.

صحرائیان بیان کرد: باید از ظرفیت خیرین، هیات‌های مذهبی و دیگر نهادهای اجتماعی نیز در این زمینه بهره جست.



نظرات بینندگان