کد خبر: ۹۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۲ - ۰۸ تير ۱۳۹۵
کارگردان یک تئاتر خیابانی:

جریان توهین به قومیت ها را باید با فرهنگ سازی اصلاح کرد

برای اولین بار تئاتر خیابانی در شهرستان رستم با هدف نفی توهین به قومیت ها اجرا شد.

به گزارش شیرازه؛به نقل از نور آنلاین برای اولین بار تئاتر خیابانی در شهرستان رستم با هدف نفی توهین به قومیت ها اجرا شد.

رضا شعبانی کارگردان این تئاتر خیابانی در گفتگو با  نورآنلاین بیان داشت: زمانی که به اصالت و ماهییتمان توهین  می شود تازه رگ غیرتمان به جوش می آید  و می خواهیم برخورد کنیم ولی هیچ وقت زمینه سازی نکردیم که این جریان ریشه کن شود و فرهنگ احترام به قومیت های به جامعه برگردد.

وی افزود: بی شک در این راه اولین قدم فرهنگ سازی به وسیله هنر است. لذا ما تصمیم به پرپایی این تئاتر خیابانی کردیم. این نمایش از زوایای متفاوت  به این موضوع می پردازد و به جای دفاع و تبلیغ ، نگاه و باور مردم رو به قضاوت می گیرد.

کارگردان  تئاتر خیابانی گفت: منظور اصلی ما  از اجرای این نمایش تاکید بر این جمله از نمایشنامه بود. «اصالت نطفه افکار ماست که با رفتار ما رشد می کند»؛ این نمایش را به «چهار راه معرفت منزل اصالت» نامگذاری کرده ایم که " اصالت " مرکز این چهار راه و هر "راه" نماد  یکی ار طوایفمان می باشد.

شعبانی در  خصوص سختی اجرای تئاتر خیابانی نیز  گفت: این نمایش حدود یک هفته دور میز خوانی شد و تقریبا ۱۵ روز به دلیل نبود مکان مناسب شبانه از ساعت ۲۲تا ۲بامداد در پارک تمرین می کردیم. تا بالاخره توانستیم برای اولین بار در شهرستان رستم تئاتر خیابانی را راه بیندازیم. امیدواریم مسئولین ممسنی نیز با ما همکاری کنند تا این نمایش در شهر نورآباد هم برگزار شود.

گفتنی است چندی پش در برنامه تلویزیونی خوشا شیراز جلیوند مهمان برنامه در اظهارات عجیب به قوم لر و بختیاری توهین کرد که با واکنش بسیار زیادی همراه بود.

برچسب ها: تئاتر ، قومیت ، نور اباد
نظرات بینندگان