کد خبر: ۹۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
تاثیر شبکه های اجتماعی در رفع یک مشکل زیست محیطی؛

مشکل فاضلاب بیمارستان نورآباد حل شد

آب های رها شده در جلوی دانشگاه فنی امام رضا علیه السلام ممسنی مربوط به تصفیه خانه بیمارستان ولی عصر (عج) بوده است.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از نورآنلاین ، چندی پیش در شبکه های اجتماعی تصاویری با عنوان رها سازی فاضلاب بیمارستان شهر نورآباد منتشر شد، این تصاویر نشان می داد که فاضلاب بیمارستان ولی عصر (عج) در جلوی دانشگاه فنی امام رضا علیه السلام رها شده است. اما مسئولین عنوان می کنند این فاضلاب نبوده و آب مازاد تصفیه خانه بیمارستان است.


فاضلاب بیمارستان ولی عصر
فاضلاب بیمارستان ولی عصر

احمد رحمانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ممسنی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این تصاویر گفت:  این مساله مربوط به مشکل کوچکی در تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان بود که این مشکل رفع شد.
وی افزود:   البته آب های سر ریزی که در تصاویر مشاهده می شود فاضلاب به حساب نمی آید بلکه کاملا تصفیه شده و قابلیت آبیاری کشاورزی را دارد و بار میکروبی آن بسیار پایین آورده شده است. با این حال با تلاش چند ماه متخصصان و با صرف هزینه 120 میلیون تومانی تمام تجهیزات تصفیه خانه تعویض شده است و هم اکنون هیچگونه مشکلی وجود ندارد.




فرزاد علمداری کارشناس بهداشتی و خدماتی بیمارستان ولی عصر (عج) نیز به خبرنگار ما گفت:تمام سیستم تصفیه خانه بیمارستان بروز رسانی شده است. پمپ های جدید خریداری و هیچگونه مشکل سرریزی و یا خرابی وجود ندارد.  همچنین سیستم تصفیه از حالت پره ای به هوادهی درونی تغییر کرده که باعث شده حتی در مرکز تصفیه خانه بوی بد استشمام نشود.

وی ادامه داد: علاوه بر احداث کانال خروجی جدید برای تصفیه خانه، حدود 20 حلقه چاه جذب نیز ایجاد کرده ایم همچنین به صورت خودکار آب خروجی کلر زنی می شود تا بار میکروبی آن کاهش یابد و قابلیت مصرف کشاورزی داشته باشد. بگونه ای که قرار است محوطه سبز بیمارستان از طریق هیمن آب تصفیه شده ، آبیاری گردد.

علمداری افزود: با توجه به این امکانات از شهرداری وشورای اسلامی شهر نورآباد درخواست کرده ایم که در جهت افزایش فضای سبز بیمارستان با ما همکاری کنند. 


علمداری در پایان گفت: از مردم و همشهریان عزیز خواستارم تامل بیشتری داشته باشند و اگر نقدی وجود دارد بیان کنند و ما حتما پیگیر آن موضوع هستیم و در صدد رفع مشکلاتیم اما در این راه باید صبور هم باشند و فرصت کار را به خدمتگذاران خود بدهند.

پایان گزارش

نظرات بینندگان