کد خبر: ۹۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
عضو کمیسیون امنیت ملی:

عربستان و ترکیه به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند

عربستان با روز قدس مخالف می کند تا جلوی حرکت تاریخی امام خمینی (ره) را بگیرد.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از نورآنلاین مراسم راهپیمایی روز قدس در شهرستان ممسنی از میدان امام خمینی (ره) آغاز و تا مسجد جامع شهر نورآباد ادامه داشت. شرکت کنندگان در پایان این مراسم با تجمع در مصلی نماز جمعه ، شعار های مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام نمودند.

همچنین قطعنامه ای علیه اقدامات آمریکا و اسرائیل با سر دادن شعارهای الله اکبر قرائت شد. سخنران ویژه این مراسم نماینده مردم شهرستان های ممسنی و رستم در مجلس دهم بود.


مسعود گودرزی در جمع مردم ولایت مدار نورآباد بیان داشت: روز قدس متعلق به همه است و منادی آن حضرت امام خمینی (ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی است. امام یک روز تاریخی را رقم زد که دیگر امروز تنها متعلق به مسلمانان نیست بلکه همه ی آزادی خواهان جهان ندای این روز را سر می دهند و از مظلوم حمایت و از ظالم اعلام بیزاری می کنند.

وی با اشاره به اینکه روز قدس پاسخ به مظلومیت فلسطین و ترد رژیم صهیونیستی است اظهار داشت: این پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) از زمان اعلام تا به امروز هر سال پر شور تر برگزار می شود اما دغدغه ای کنونی ما از ناحیه کشور های اسلامی است. ابتدا باید کشورهای اسلامی به دنبال حل مساله فلسطین باشند و سپس عادی سازی روابط با اسرائیل را دنبال کنند. این دو گذاره در نشست های بین المللی جوامع اسلامی بارها مطرح شده است. اولویت اول همان حل مساله فلسطین باید باشد! ولی متاسفانه این گذاره ها عکس شده است  و برخی از کشورها که ادعای اسلامیت می کنند مسائلی را مطرح می نمایند که در صدر شکستن این قوانین قرار دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود:  عربستان سعودی و ترکیه کشورهایی هستند که به جای حل مساله فلسطین به دنبال عادی سازی روابط با این رژیم هستند.

وی در ادامه گفت: با مساله فلسطین باید انسانی و اخلاقی برخورد شود مشکل بزرگی گریبان یک ملت مظلوم را گرفته است. اما برخی کشورهای مدعی اسلام، به سادگی این ملت را معامله می کنند. عربستان به جای لبیک به پیام امام ، می آید و با روز قدس مخالفت می کند. عربستان برای اینکه این روز قدس مصادره نشود و جلوی حرکت تاریخی امام را بگیرد با این مساله مخالفت می کند.


مسعود گودرزی گفت: برای حل مساله فلسطین نیازمند  یک همبستگی است.  بهترین زمان برای این همبستگی روز قدس است در این روز می توان همه ی سلایق کشور های اسلامی را جلب نمود و یک استراتژی واحد و اثر گذار تعریف کرد و نه تنها برای حل مساله فلسطین کمک کننده خواهد بود بلکه راهکاری برای حل دیگر مسائل است.



پایان گزارش /224224

نظرات بینندگان