کد خبر: ۹۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۵
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس خبر داد:

استان فارس مقام اول جذب حامی برای ایتام و محسنین را کسب کرده است

مدیر کمیته امداد استان فارس گفت: کمیته امداد استان فارس در بیست و هفت روز اول ماه رمضان، مقام اول جذب حامی برای ایتام و محسنین در کشور را کسب کرده است.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از سایت خبری مرودشت نا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در حاشیه دیدار با خانواده های تحت پوشش کمیته امداد روستای زنگی آباد گفت: کمیته امداد استان فارس حدود 350 هزارنفر مددجو تحت پوشش دارد و برنامه های مختلفی در طول سال برای توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی افراد تحت حمایت اجرا می کند.

محمد بذرافشان به حضور پرنگ خیرین و نیک اندیشان در ماه رمضان امسال در مقایسه با سال های قبل اشاره و بیان داشت: در بیست و هفت روز اول ماه رمضان بیش از 12هزار حامی برای ایتام و محسنین جذب شد که در سال گذشته تعداد حامیان بالغ بر سه هزار نفر بوده و کمیته امداد استان فارس در بیست و هفت روز اول ماه رمضان، مقام اول جذب حامی در کشور را از آن خود کرد و این با دعای خیر ایتام، کرامت و سخاوت مردم متدین فارس به دست آمده است.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه های کمیته امداد که با همکاری صدا و سیمای مرکز فارس، برگزار شد ویژه برنامه میهمانی بود که از سیمای مرکز فارس پخش شد و اکثر برنامه های آن با محوریت و موضوعیت کمیته امداد شکل گرفت.

وی بیان داشت: در جشنواره تقدیر از خیرین سراسر کشور که در تهران برگزار شد، استان فارس درخشید و به عنوان استان پیشرو در امر نیک اندیشی و امور خیر جایگاه خود را حفظ کرد.

بذرافشان به برگزاری جشن های رمضان در نقاط مختلف استان اشاره و بیان داشت: جشن های رمضان در اکثر شهرهای استان و به همت کمیته امداد و با مشارکت خیرین برگزار گردید و مراسم نهایی این جشن ها هفته گذشته در شهر مقدس شیراز برگزار گردید که با عنایت خیرین و مردم همراه شد.

وی افزود: در بیست و هفت روز اول ماه رمضان مردم و خیرین در خصوص پرداخت 10 میلیارد تومان ایجاد تعهد کرده اند که تاکنون بخش هایی از آن محقق شده و بخشی نیز در حال پیگیری است.

وی یکی از اولویت های اصلی کمیته امداد استان را نهضت مسکن سازی عنوان و اظهار داشت: اگر خانواده های نیازمند خصوصا زنان بی سرپرست، سرپناه مناسب داشته باشند، از نظر معیشتی توانمند می شوند و در زندگی خود تلاش می کنند و در همین راستا تلاش می کنیم بیش از 5 هزار فعالیت مسکن که شامل خرید، احداث، تعمیر و مرمت می شود را در سال جاری با همت خیرین محقق نماییم.

وی افزود: در حال حاضر 8 هزار نفر در نوبت دریافت جهزیه هستند و در این خصوص سال های گذشته حداکثر کمک مالی دو میلیون تومان بود اما در حال حاضر کمک مالی در خصوص جهزیه بین دو میلیون و نیم تا چهارمیلیون تومان مصوب شده است که با توجه به شرایط معیشتی خانواده ها متفاوت است و تلاش می شود علاوه بر افزایش کیفیت، بتوانیم در افزایش کمیت هم گام هایی برداریم چرا که یکی از اولویت های کمیته امداد تسهیل امر ازواج است.

وی ضمن اشاره به اعزام 500 نفر به حرم مطهر امام رضا(ع) و عتبات عالیات در قالب برنامه شوق زیارت در سال جاری، بیان داشت: خاضعانه  و متواضعانه از خیرین تقاضای همکاری داریم و خیرین اطمینان داشته باشند آنچه که می دهند در حوزه فقرا و در حوزه نیازمندان مصرف می شود و ریالی از صدقات هم به خارج از کشور انتقال داده نمی شود و تمام دریافتی های صندوق صدقات صرف هزینه های تحصیلی، ایجاد مسکن، ایجاد اشتغال، درمان نیازمندان می شود.

وی اظهار داشت: کمیته امداد تلاش می کند با آموزش رایگان، مشاوره رایگان و با همکاری بانک ها در راستای ایجاد اشتغال پایدار و با ثبات گام هایی بردارد تا شاهد عزت و کرامت نیازمندان باشد.



http://marvdashtna.ir/files/images/95-Khordad/IMG_0542.JPG

برچسب ها: ایتام ، فارس ، محسنین
نظرات بینندگان