کد خبر: ۹۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
امام جمعه خفر :

شورا ها با یکدیگر متحد باشند و مشکلات مردم را حل کنند

امام جمعه خفر گفت: از اختلاف سودی عاید مردم نمی‌شود و باید با اتحاد و یکدلی میان متولیان با توان و قدرت بیشتر مشکلات مردم را برطرف کرد.

به گزارش شیرازه حجت‌الاسلام محسن روحانی امام جمعه خفر در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به نامگذاری نخستین جمعه از مردادماه به نام روز نمازجمعه گفت: نخستین نمازجمعه در تهران بعد از پیروزی انقلاب به امامت آیت‌الله طالقانی در مرداد ماه سال 58 اقامه شد.

وی به اهمیت نمازجمعه از دیدگاه آیات و روایات اشاره کرد و افزود: وجود سوره جمعه در قرآن کریم و اعمال، اذکار و عبادات خاص ویژه این روز نشان از اهمیت آن دارد.

امام جمعه خفر قبولی بسیاری از عبادات را در گرو برپاداشتن نمازجمعه عنوان کرد و افزود: نمازجمعه محل توبه، انابه، ذکر، تقوا، ایمان و اخلاق است.

وی با اشاره به احادیث ائمه(ع) در مورد اهمیت نمازجمعه عدم شرکت در این فریضه معنوی به مدت سه هفته بدون عذر را از نشانه‌های نفاق دانست.

روحانی با اشاره به عملکرد سه ساله امام جمعه خفر به برگزاری مداوم جلسات شورای فرهنگ عمومی، راه‌اندازی بنیاد مهدی موعود(عج)، تاسیس هیئت رزمندگان اسلام، ایجاد هیئت مشاورین نمازجمعه در امورات مختلف برگرفته از نخبگان منطقه، توجه به تمام نقاط مختلف روستایی، تشکیل جمعه یاوران به منظور ارتباط امام جمعه با مردم روستا، تعامل موثر و فعال با ائمه جمعه و مدیران سطح شهرستان، ایجاد دفتر همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش و تقویت فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و ایجاد مهدآدینه، کمک به توسعه حوزه علمیه، راه‌اندازی مجمع خفری‌های مقیم شیراز، ایجاد مدرسه امین، دعوت از شخصیت‌های کشور و استان، ایجاد 10 خانه عالم و مسجد، برگزاری پیاده‌روی ویژه مردم و مسئولان ادارات، پیگیری تجهیز خفر به سیستم دیجیتال، سرکشی به روستاها، راه‌اندازی سایت نمازجمعه خفر، ایجاد سامانه پیامکی، حضور در شبکه‌های اجتماعی، اطلاع‌رسانی پل‌های ارتباطی میان نمازجمعه و مردم از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سه سال اخیر دانست.

وی به تهیه دستگاه‌های خنک کننده و مفروش شدن نماز جمعه خفر به فرش‌های سجاده‌ای را از فعالیت‌های نماز جمعه این شهر عنوان کرد که به همت کمک‌های مردمی با هزینه‌ای نزدیک به 350 میلیون تومان انجام شده و در هفته‌های آینده در این مصلا نصب و تجهیز خواهد شد.

روحانی به سالروز شهادت امام صادق(ع) به برگزاری مراسم با شکوه ویژه این مناسبت و همچنین گرامی‌داشت مرحوم حجت‌الاسلام هاشمی اشاره کرد و گفت: حجت‌الاسلام آقاتهرانی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در این مراسم به ایفا سخنرانی می‌پردازد.

وی فضای حاکم بر شهرستان را که سرشار از وحدت میان مسئولان است را یک فرصت ویژه دانست و تصریح کرد: مسئولان بخش خفر به ویژه شوراها و دهیاران باید از این وحدت، هماهنگی و همدلی موجود میان مسئولان شهرستان برای خدمت بیشتر به مردم استفاده کنند.

امام جمعه خفر با تاکید به وحدت و هماهنگی میان شوراها در راستای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم، خاطرنشان کرد: از اختلاف سودی عاید مردم نمی‌شود و باید با اتحاد و یکدلی میان متولیان با توان و قدرت بیشتر مشکلات مردم را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات منطقه خفر مربوط به کشاورزی و باغداری است، عدم اجازه کشاورزان برای استفاده قانونی از آب چاه‌های مجاز را خلاف سیاست‌های اقتصادمقاومتی عنوان کرد و درگیر کردن یک کشاورز به کش و قوس‌های اداری را نابخردانه عنوان کرد.

امام جمعه خفر همچنین از حضور مردم منطقه خفر در مراسم وداع، تشییع و ختم حجت‌الاسلام هاشمی امام جمعه پیشین خفر و خاوران تشکر کرد و این حضور گسترده را نشانه عمق محبت و ولایت‌مداری مردم عنوان کرد.

منبع:پسین جهرم،

نظرات بینندگان