کد خبر: ۹۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
امام جمعه بخش پاسارگاد:

پرداخت نکردن حق الناس نوعی دزدی است

امام جمعه بخش پاسارگاد گفت: در جامعه اسلامی که اکمل ترین دین است باید توجه ویژه ای به حق الناس شود و پرداخت نکردن حق الناس را نوعی دزدی می دانند.

به گزارش شیرازه  حجت الاسلام محمد پردل امام جمعه بخش پاسارگاد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: امام جعفر صادق فرموده است  کسی که حق  برادرش را به ظلم  بخورد و به او برنگرداند در قیامت قطعه ای از اتش جهنم را خواهد خورد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف بلند مدت بعثت انبیا محقق نمودن عدالت وادای حق مردم در جامعه بشری بود و در دین اسلام بیشترین توجه به حق الناس  شده است به طوری که حق الناس مقدم بر حق الله است.

امام جمعه بخش پاسارگاد ادامه داد: در جامعه اسلامی که اکمل ترین دین است باید توجه ویژه ای به حق الناس شود و این در حالی است که توصیه پیامبر وائمه به ادای حق الناس است و پرداخت نکردن حق الناس را نوعی دزدی می دانند.

وی افزود: چهار نوع دزدی در جامعه وجود دارد که شامل دزدی فرد از جامعه، دزدی جامعه از جامعه، دزدی فرد از فرد و دزدی جامعه از فرد می باشد که بحث حقوق های نجومی مصداق دزدی فرد از جامعه است.

پردل ادامه داد: در منطقه بخش پاسارگاد که بی آبی وخشکسالی بیداد می کند و مردم هیچ در آمدی ندارند، عده ای هم که با توکل به خدا زمین های خود را کشت کردند وبه سختی به سرانجام و برداشت رسانده اند نزدیک یک ماه است که محصول خود را درو کرده اند وتحویل داده اند اما هیچ خبری از پرداخت پول گندم نیست.

وی ادامه داد: کشاورزان وقتی هم مراجعه می کنند می گویند پول نیست واین در حالی است که حقوق های نجومی تمام اخبار ورسانه ها را پر کرده و حالا چرا برای عده ای پول هست و برای کشاورزان وکارگران زحمتکش پول نیست،جای بسی تعجب است.

امام جمعه بخش پاسارگاد بیان داشت: عده ای هم این حق خوری ها وبی عدالتی ها وظلم ها را به پای دین می زنند و می گویند حکومت اسلامی است.

وی گفت: چرا باعث می شوید که عده ای با این کارها دین زده شوند واز مسجد وعبادت بریده شوند و امیدواریم که مسولان فکری کنند تا وضعیت اقتصادی مردم درست شود واسایش به زندگی مردم باز گردد.

منبع: طنین پاسارگاد


نظرات بینندگان