کد خبر: ۹۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
امام جمعه کازرون:

مدیران نجومی بگیر نباید به پشت صحنه مدیریت منتقل شوند

امام جمعه کازرون گفت: دولت مدیرانی را که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند را از صحنه مدیریت عزل و حقوق‌های به‌ناحق گرفته را به خزانه بیت‌المال برگردانند و نه این‌که آنان را به پشت‌صحنه مدیریت منتقل کنند.

به گزارش شیرازه نماز با شکوه جمعه ظهر امر.ز در شهرستانهای مختلف کازرون برگزار شد.

مدیران نجومی بگیر نباید به پشت صحنه مدیریت منتقل شوند

حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق(ع) در سخنانی اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) 34 سال از عمر مبارک خود را به امامت و تربیت مجتهدان و شاگردان بی‌شماری پرداخت و به‌عنوان صادق آل محمد معروف شد.

وی تاکید کرد: مذهب ما مذهب جعفری است و هرچه داریم به برکت وجود امام جعفر صادق(ع) بوده، بنابراین مؤمنان و متدینان و ارادتمندان به اهل‌بیت(ع) فردا در مراسم سالروز شهادت آن حضرت که ساعت 9 صبح از حوزه علمیه مکتب امام صادق این شهر با عزاداری دسته‌ها به سمت میدان شهدا برگزار می‌شود مشارکت جدی داشته باشند.

خرسند سالروز شهادت عالم مجاهد شیخ فضل‌الله نوری را گرامی و بیان داشت: تاریخ مشروطه با حرکت روحانیت آغاز اما به‌خاطر نفوذ و دخالت بیگانگان و اختلاف میان روحانیون و علما این حرکت با شکست روبه‌رو شد و همین امر زمینه را برای حکومت دیکتاتوری رضاخانی و رژیم پلید پهلوی که بیش از 50 سال به طول انجامید فراهم کرد.

وی ادامه داد: عالم مجاهد مرحوم شیخ فضل‌الله نوری به جرم مشروطه مشروعه که شعار آن مشروطه نه شرقی و نه غربی است به دار آویخته شد و در پای دار آن مرحوم عده‌ای به رقص و پایکوبی پرداختند.

خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه امروزه نهضت مشروطه برای ما باید درس عبرت باشد، گفت: امروزه دشمن درصدد است چنانچه بتواند با تضعیف جایگاه روحانیت و اختلاف‌افکنی میان چهره‌های تأثیرگذار سیاسی و روحانیت دوباره حادثه تلخ مشروطه را تکرار کند اما به برکت ولایت و رهبری آن حادثه هیچ‌گاه تکرار نمی شود.

حجت الاسلام خرسند با اشاره به بحث حقوق‌های نجومی و فیش‌های نامشروع و دریافت‌های ظالمانه برخی مدیران که نقل محافل و مباحث جامعه شده تصریح کرد: فیش‌های نجومی باعث ناراحتی و سلب اعتماد مردم به دولت و دستگاه‌های اجرایی و مجلس و قوه قضائیه شده، بنابراین در این راستا دستگاه‌های مسئول به‌ویژه سازمان بازرسی باید به‌صورت جدی و انقلابی ورود کنند.

وی اقدام جدی در مورد حقوق‌های نجومی برخی مدیران را یک مطالبه عمومی دانست و از مجلس خواست که در این راستا برای تکرار نشدن آن راهکاری را تدارک بیند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی از دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دولت خواست مدیرانی را که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند را از صحنه مدیریت عزل و حقوق‌های به‌ناحق گرفته را به خزانه بیت‌المال برگردانند و نه این‌که آنان را به پشت‌صحنه مدیریت منتقل کنند.

امام جمعه کازرون با اشاره به پدیده شوم قاچاق کالا در کشور متذکر شد: قاچاق کالا پدیده شومی است که اثرات منفی و خطر امنیت اقتصادی از خود در کشور به‌جا می‌گذارد که باید به‌صورت جدی با قاچاقچیان مبارزه شود.

خرسند بابیان اینکه مسئولان در مبارزه با قاچاق کالا نباید خرده‌گیر و جمله ول کن باشند عنوان داشت: امروزه در مبارزه با قاچاق کالا فقط شعارگونه اقدام شده و آن‌هایی که ده‌ها و صدها کانتینر کالای قاچاق را با رانت وارد می‌کنند رهاشده و فقط به سراغ خرده‌فروشان و دست‌فروشان می‌روند.

وی تأکید کرد در مبارزه با قاچاق کالا باید به سراغ اصلی‌ها بروند و از ریشه این عمل برهم زننده امنیت اقتصادی کشور را بخشکانند.

امام‌جمعه کازرون به استفاده از تولیدات داخلی تأکید کرد و افزود: با خرید تولیدات داخلی چرخه تولید و اشتغال ایجاد می‌شود و برخی معضلات بیکاری و... کاهش پیدا می‌کند.

خرسند در خطبه اول نماز جمعه امروز کازرون با اشاره به آیات و روایات به اهمیت و فضیلت نماز جمعه اشاره و بیان کرد: در بیش از 900 شهر و بخش کشور نماز عبادی سیاسی جمعه برگزار می‌شود که مرهون امام راحل است.

آل سعود در جنایت از صهیونیست‌ها پیشی گرفته است

حجت الاسلام محمدتقی عباسی امام جمعه خشت در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر گفت: جنایتکارانی که امروز به نام اسلام و خادم الحرمین در عربستان حکومت می‌کنند در جنایات خود نه تنها از صهیونیست‌ها هم گذشته‌اند بلکه در راس مستکبران قرار گرفته‌اند.

وی اظهارداشت: ده‌ها نفر از روستاییان بی‌دفاع یمن اعم از کودکان و پیران و زنان مظلوم در محاصره جانیان آل سعود قرار می‌گیرند و بدن آن‌ها قطعه قطعه و به آتش کشیده می‌شود و بعد این‌ها (آل سعود) می‌گویند می‌خواهیم دین پیامبر اسلام را حاکم کنیم. آیا دین اسلام محمدی این است؟

عباسی افزود: وقتی در جنگ احد حمزه عموی پیامبر به شهادت رسید جسد او را مثله کردند که با دیدن این بدن قطعه قطعه شده توسط پیامبر ایشان نتوانست این جنایت را تحمل کند و امروز نیز همان کسانی که بدن کودکان را در کشورهای اسلامی به آتش می‌کشند از نسلی هستند که جسد عموی پیامبر را تکه تکه کردند و البته این ظلم پایدار نخواهد ماند و به زودی ریشه مستکبران نابود خواهد شد.

خطیب جمعه خشت ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: این امام بزرگوار با تعلیم و تربیت هزاران شاگرد برجسته‌ی سنی و شیعه که اکثر آن‌ها از علما و دانشمندان بزرگ می‌باشند باعث زنده نگه داشتن اسلام شدند و هم اکنون نیز علمای بزگ تسنن و تشیع در مقابل ادب و اندیشه و علم امام صادق زانوی تعظیم به زمین می‌زنند.

حجت الاسلام عباسی در  پایان خاطرنشان کرد: کسی که مشروبات الکلی و گناه را برای رضای خدا ترک کند، خداوند متعال در فردای قیامت و در بهشت از شراب مهر شده الهی و نعمت‌هایی که قابل مقایسه با  نعمت‌های دنیوی نیست به انسان عنایت می کند.

دشمن با جدا کردن مردم از روحانیت اصیل و سپاه و بسیج، ولایت فقیه را نشانه رفته است

حجت‌الاسلام قهرمان عباسی امام جمعه قائمیه در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: یکی از  مناسبت‌های مهم شهادت مظلومانه شیخ فضل‌الله نوری از رهبران بزرگ مشروطه مشروعه است؛ که می‌گفت؛ ما مشروطه مشروعه می‌خواهیم و مشروطه تحمیلی از ناحیه غرب و شرق را نمی‌خواهیم.

وی با بیان اینکه دشمن از کانال نفوذ، مشروطه را منحرف کرد و آن را شکست داد بیان داشت: امروز نفوذی‌های دشمن استکباری و استعماری به‌عناوین ‌مختلف حزبی و گروهی و مذهبی و قومی به دنبال جدا کردن مردم از روحانیت اصیل، آگاه، مبارز و ضد استکبار و انقلابی هستند. 

خطیب جمعه قائمیه تصریح کرد: دشمن به دنبال بی‌اعتمادی مردم نسبت به نهادهای حافظ انقلاب و دستاوردهایی مانند شورای نگهبان و سپاه و بسیج و درنهایت حمله به ستون اصلی انقلاب یعنی ولایت مطلقه فقیه و شخصیت بصیر، هوشمند، حکیم، مدیر، مدبر و فقیه ایشان است.

عباسی با اشاره به مشروطه و درس‌های آموزنده از تاریخ گفت: تاریخ معلم بزرگی است اما اگر نسل نو از عبرت‌ها و درس‌های آموزنده تاریخ به‌عنوان معلم توانمند بهره‌ای نبرد به بردگی و ذلّت و حقارت و غارت استعمار و استکبار درمی‌آید و عزت و استقلال و هویت اصیل خود را از دست می‌دهد.

وی با تبریک پیشاپیش فرارسیدن دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) و نام‌گذاری آن روز به‌عنوان روز دختر عنوان کرد: امیدوارم دختران و زنان ایران اسلامی ما از شخصیت نورانی زنان نمونه اسلام مانند حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) الگو گیرند.

امام‌ جمعه قائمیه در پایان با اشاره به سخن امام صادق (ع) که فرمودند: «دختر رحمت و پسر نعمت است» بیان کرد: از نعمت سؤال می‌شود امّا از رحمت سؤال نمی‌شود و این سخن اوج توجه اسلام به زن و شخصیت زن و موقعیت او در خانواده و جامعه است.

منبع: کازرون خبر

نظرات بینندگان