کد خبر: ۹۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
امام جمعه موقت قیروکارزین:

انقلاب اسلامی ایران ثمره مکتب امام صادق علیه السلام است

امام جمعه موقت قیروکارزین: یقیناً انقلاب ما از مکتب امام صادق (ع) بود، چرا که شاگرد مکتب امام صادق (ع) رهبر این انقلاب و شیعیان آن حضرت جان بر کفان و حامیان این انقلاب بوده و هستند.

به گزارش شیرازه حجت الاسلام روح الله مقصودی امام جمعه موقت قیروکارزین در خطبه های نماز جمعه 8 مرداد 95 گفت: امام صادق (ع) با توجه به شرایطی که در زمان حیات ایشان به وجود آمد، توانستند خدمات علمی ارزنده ای را به شیعیان و مسلمانان ارائه کنند. خب در زمان این امام، دو نوع انحراف وجود داشت. یک انحراف مربوط به حکومت و خلفای وقت بود که در اسلام و حکومت اسلامی انحراف وارد کرده بودند، یکی هم مربوط به اعتقادات مردم زمان بود که دچار انحرافات عقیدتی شده بودند.

وی افزود: امام صادق (ع) نیز مانند دیگر ائمه معصومین مظلوم بودند. وقتی به زندگینامه این امام عزیز و دیگر ائمه نگاهی می اندازیم، قدر امام خمینی (ره) و یاران باوفایش را و این مردم شریف را بیشتر می دانیم. حقیقتاً مردم زمانه امام صادق (ره) ایشان را همراهی نکردند. داستان معروف را همه شنیده اید که شخصی از امام صادق (ع) پرسید با وجود این همه مسلمان و پیرو چرا قیام نمی کنید؟ حضرت به او گفتند: برو داخل آن تنور. این شخص ترسید و از سؤال خودش منصرف شد، در همین حال هارون وارد شد و حضرت به او اشاره کرد که برو داخل تنور، هارون بدون هیچ سؤالی وارد تنور شد. پس از مدتی رفتند و دیدند سالم است و میان آتش تنور نشسته و ذکر می گوید. امام صادق (ع) از آن شخص پرسید چند نفر مانند هارون هست؟ آن شخص گفت: هیچ، حرفم را پس می گیرم.

مقصودی با اشاره به ایستادگی مردم ایران پای انقلاب اسلامی گفت: پیامبر اکرم (ص) وعده داده بود که قومی از دیار پارس می آیند که حامی دین اسلام خواهند بود. البته مسئولین ما باید قدر این مردم همیشه در صحنه را بیشتر بدانند. 

امام جمعه موقت قیروکارزین در پایان اظهار داشت: امروز مصادف است با سالروز درگذشت حضرت آیت الله میرزا علی مشکینی (ره) که ایشان حقیقتاً از علمای وارسته و پارسا، و از اساتید نامی اخلاق بودند که سالها در راه انقلاب مبارزه کردند و سختی های فراوانی را تحمل نمودند. خدا ایشان و همه علمای در گذشته عالم اسلام را غریق رحمت کند.

منبع: پرگون

 

نظرات بینندگان