کد خبر: ۹۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
مدیر آبفا روستایی شهرستان نی ریز:

چاه جدید روستای ریزاب در دست حفاری است

مدیر آبفا روستایی شهرستان نی ریز گفت: پس از مشکلات و وضعیت نابسامان آب در روستاهای نی ریز و اعتراض های مردم که در پی آن مسئولان شهرستان نی ریز با پیگیری و رسیدگی سریع هم اکنون عملیات حفر چاه جدید روستای ریزآب از توابع بخش قطرویه آغاز گردیده است.

به گزارش شیرازه علیرضا برازنده مدیر آبفا روستایی شهرستان نی ریز گفت:در سالی که بنام اقتصاد مقاومتی-اقدام وعمل مزین شده با پیگیری شرکت آبفا روستائی و همکاری بی شائبه فرماندار محترم نی ریز عملیات حفر چاه آبرفتی –آهکی به عمق 250 متر بمنظور تأمین آب روستای ریزآب با جمعیتی بالغ بر 5000 نفر آغاز گردیده است.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه تا کنون چندین حلقه چاه در مناطق مختلف روستای ریزاب به منظور تامین آب این روستا حفر گردیده متأسفانه بدلیل خشکسالی های پی در پی و در نتیجه کاهش سطح سفره های آب زیرزمینی و شور شدن منابع آبی، همگی منفی گردید و نهایتا شرکت آبفا روستائی از طریق انجام مطالعات ژئوفیزیک و ژنورادار موفق به شناسائی و تعیین محل حفر چاه در منطقه بنه کلاغی گردید.

 برازنده همچنین گفت:  6000 میلیون ریال از محل اعتبارات توسعه ملی در سال 94 برای تامین به این روستا مصوب گردیده که پس از حفر چاه ، برق رسانی ،ساخت موتور خانه و اجرای خط انتقال اهالی از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می شوند.

 وی در پایان گفت: در حال حاضر آبرسانی به روستای ریزآب از طریق تانکرهای آبرسانی سیار و با تحمل مشقات زیاد از سوی اهالی صورت می پذیرد که متاسفانه مواردی شامل عدم رعایت الگوی صحیح مصرف و آبیاری درختان، ساخت وساز با آب آشامیدنی شاهد آن هستیم که در چند ماه آینده با بحران جدی آب در سطح کلیه روستاهای شهرستان و در برخی نقاط با قطعی کامل آب مواجه می شوند.



منبع: نبض نی ریز

نظرات بینندگان