کد خبر: ۹۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
در بازدید هیئت رسانه ای از دریاچه بختگان و پارک ملی بختگان مطرح شد؛

فاجعه زیست محیطی در شرق استان در حال وقوع است

هیئت رسانه ای که با هماهنگی اداره کل محیط زیست فارس و پارک ملی بختگان از دریاچه های بختگان و طشک بازدید کردند، از نزدیک با فاجعه زیست محیطی که در حال وقوع در این منطقه است آشنا شدند.

به گزارش شیرازه هیئت رسانه ای که با هماهنگی اداره کل محیط زیست فارس و پارک ملی بختگان از دریاچه های بختگان و طشک بازدید کردند، از نزدیک با فاجعه زیست محیطی که در حال وقوع در این منطقه است آشنا شدند.

زمانپور مشاور مدیرکل و مسئول اتاق فکر محیط زیست فارس در حاشیه این بازدید  گفت: هدف از این بازدید را ایجاد حساسیت ویژه و انعکاس خشک شدن این دو دریاچه وتلاش برای احیای آن که نقش عظیمی در حفظ محیط زیست دارد بیان کردند.

وی در ادامه افزود: در سال جاری با دعوت از ائمه جمعه شهرستانها ومناطق حاشیه دریاچه و بازدید آنها از خشکی آنها، برگزاری همایش یک روز با تالاب در آباده طشک، تشکیل جلسات وکارگروههای مختلف و همکاری مستمر با سازمانهای مردمی مرتبط با محیط زیست سعی در بیان مشکل و آگاه سازی مسوولین و مردم نموده ایم.

شایان ذکر است  در این بازدید یک روزه که یک گروه مستند ساز نیز حضور داشت توسط مسئولان و خبرنگاران رسانه های گروهی استان مصاحبه هایی پیرامون این موضوع و عواقب خشک شدن این دو دریاچه بر کشاورزی، منابع طبیعی و جنگل ها ، مراتع و بروزبیماری های مختلف با وقوع ریزگردها بین ساکنان اطراف دریاچه با مشاوران مدیرکل و مسئول پارک ملی بختگان انجام شد.

گفتنی است این هیئت شامل خبرنگاران وگزارشگرانی از خبرگزاری ایرنا،روزنامه های همشهری و افسانه، مسئول سازمان مردم نهاد احیاکنندگان تالاب کمجان، دکتر صوفی استادیار دانشگاه و مشاور مدیرکل ودکتر زمانپور مسوول اتاق فکر محیط زیست فارس و مشاور مدیرکل بودند.





منبع: نبض نی ریز

نظرات بینندگان