کد خبر: ۹۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
امام‌جمعه کازرون:

مسئولان در سخنانشان زاویه ای با سخنان رهبر انقلاب نداشته باشند

امام‌جمعه کازرون گفت: بعضی‌ها نسبت به برجام هنوز عبارات تعجب‌آوری به کار می‌برند که برجام موجب عزت کشور شد درحالی‌که باید مقامات اصلی کشور سعی کنند در سخنرانی و صحبت‌هایی که دارند زاویه‌ای با سخنان رهبری نداشته و با واقعیت‌های روز همخوانی داشته باشد.

به گزارش شیرازه ، حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه‌های نماز‌جمعه امروز این شهر با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و دهه کرامت از ویژگی‌های بارز این بانوی بزرگ را تقوی، علم و زهد برشمرد و گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) در تمام زمینه‌ها در بعد ولایت و امامت همراه صدیقی برای پدر و در هنگام امامت تابع ولایت برادر بودند.

وی با اشاره به 17 مرداد روز خبرنگار با تبریک این روز به خبرنگاران تأکید کرد: بحث خبرنگاری بسیار مهم و حساس است و خبرنگاران و ارباب جراید امانت‌داری و رعایت تقوی و سیاه‌نمایی نکردن را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

خرسند در ادامه بیان کرد: خبرنگاران باید از حق مردم دفاع کنند و مشکلات را به گوش مسئولان و سخن آنان را نیز به سمع و نظر مردم برسانند و در این راه باید تقوی الهی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی بابیان اینکه مسئولان نباید از نقد و انتقاد سازنده ناراحت شوند خاطرنشان کرد: مسئولان باید از این کار استقبال کنند زیرا انسان معصوم نیست و نیاز به نقادی و اینکه نقاط ضعف و قوت او را بیان کنند دارد.

امام‌جمعه کازرون با تشکر از اقدام اخیر نیروی انتظامی استان فارس و شهرستان کازرون در برخورد قاطع با چند نفر از اشرار و قاتلان فراری که دستشان به خون افراد بی‌گناه و حتی در به شهادت رساندن یکی از مأموران نیروی انتظامی آغشته شده بود بیان کرد: این عزیزان در برقراری امنیت در کشور ما موفق عمل کرده‌اند.

خرسند در ادامه از همکاری دادستان و دستگاه قضایی تشکر و تأکید کرد: فردی که عامل به شهادت رسیدن چند نفر از نیروهای زحمت‌کش انتظامی است با پیگیری‌های هرچه زودتر به سزای عمل ننگینش برسد.

خطیب جمعه کازرون با اشاره به اوج گرما و صرفه‌جویی در مصرف آب تأکید کرد: اداراتی که مسؤولیت آب شرب مردم را دارند لازم است راهکارهایی پیدا کنند که مردم در آب شرب مشکلی نداشته باشند و همچنین در مورد تأمین آب کشاورزی با رعایت عدالت و برنامه‌ریزی به کشاورزی و کشاورزان آسیبی نرسد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد برجام و رابطه با آمریکا گفت: بعضی‌ها نسبت به برجام هنوز عبارات تعجب‌آوری به کار می‌برند که برجام موجب عزت کشور شد درحالی‌که باید مقامات اصلی کشور سعی کنند در سخنرانی و صحبت‌هایی که دارند زاویه‌ای با سخنان رهبری نداشته و با واقعیت‌های روز همخوانی داشته باشد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بابیان اینکه در این روزها در برخی از اظهارنظرها برداشته شدن دفعی تحریم‌ها توسط طرف خارجی تبدیل به کاهش تدریجی تحریم‌ها شده است بیان کرد: قرار بود همزمان که جمهوری اسلامی ایران که به تعهدات خود عمل می‌کند طرف غربی و آمریکایی تمام تحریم‌ها را بردارد.

وی در ادامه با اشاره به عمل کردن ایران به تمام تعهدات حتی فراتر از تعهدات خود تأکید کرد: طرف‌های خارجی و آمریکا می‌گویند ما به‌تدریج تحریم‌ها را برمی‌داریم و آیا به این‌چنین کشورهایی می‌شود اعتماد کرد.

خرسند بابیان این‌که برجام در ذائقه برخی‌ها شیرین است و آن را موجب عزت می‌دانند اظهار کرد: تجربه به ما می‌گوید این‌ها اشتباه می‌کنند و نباید فریب آن‌ها را بخوریم.

وی با اشاره به قضایای ترکیه آن را درس عبرتی برای کسانی که به برجام و رابطه با آمریکا دل‌خوش کردند دانست و تأکید کرد: با اینکه  ترکیه به غرب امتیاز داد و با سوریه وارد جنگ شد و روابط خود را با ایران کاهش داد و به عراق لشکرکشی کرد و فقط درپی هم‌پیمانی با غرب و آمریکا بود، می‌بینید چه کسی پشت کودتا بوده که به‌یقین دست آمریکا پشت این قضیه بوده است.

منبع:کازرون خبر

نظرات بینندگان