کد خبر: ۹۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

آمارهای جالب روز هشتم المپیک ریو

هشتمین روز از رقابتهای المپیک ریو با رکوردشکنی در رشته های مختلف همراه بود.

به گزارش شیرازه در ادامه رقابتهای سی و یکمین دوره بازیهای المپیک در برزیل، رکوردهای مختلفی در رشته های دوچرخه سواری پیست، فینال رشته قایقرانی روئنیگ مردان، تیراندازی اسکیت به اهداف پروازی بودیم.

در ماده تیمی تعقیبی دوچرخه سواری پیست تیم زنان آمریکا ابتدا رکورد جهان و المپیک را به میزان ۴ دقیقه و ۱۲ ثانیه و ۲۸۲ صدم ثانیه برای خود ثبت کرد اما در ادامه این بازیها تیم تعقیبی زنان بریتانیا با ثبت رکورد ۴ دقیقه و ۱۲ ثانیه و ۱۵۲ صدم ثانیه رکورد جدیدی را به ثبت رسانید. بریتانیای با این زمان رکورد المپیک و جهان را دوبار جابجا کردند. 

پیش از این در دور مقدماتی این بازیها تیم مردان بریتانیا نیز موفق شده بود رکورد بازیهای المپیک و جهان را در ماده تعقیبی تیمی برای خود ثبت کند. 

مارکوس اسونسون سوئدی در رشته اسکیت از رشته های تیراندازی به اهداف پروازی و عبدالله الرشیدی از تیم منتخب المپیک با ثبت امتیاز ۱۲۳ به صورت مشترک رکورد المپیک را شکستند. 

در آخرین روز مسابقات شنا رایان مورفی از آمریکا در رشته ۱۰۰ متر کرال پشت رکورد المپیک و جهان را با زمان ۵۱ ثانیه و ۸۵ صدم ثانیه بهبود بخشید.

همین طور تیم شنای آمریکا در ماده ۴ در ۱۰۰ متر  مختلط با زمان ۳ دقیقه و ۲۷ ثانیه و ۹۵ صدم ثانیه رکورد المپیک را شکست.

در روئینگ تک نفره مردان و در فینال این بازیها درایس دال از نیوزلند ضمن کسب مدال طلا با زمان ۶ دقیقه و ۴۱ ثانیه و ۳۴ صدم ثانیه رکورد المپیک را بهبود بخشید. 

منبع: مهر
نظرات بینندگان