کد خبر: ۹۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

بسته خبری «رویداد های پلیسی استان فارس»

دستبند پليس بر دستان دو سارق منزل در كازرون، زندان پايان خط فرد اراذل و اوباش در مرودشت، كشف محموله هاي كالاي قاچاق ميليوني در جهرم بخشی از اخبار پلیسی امروز در استان فارس است.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

دستبند پليس بر دستان دو سارق منزل در "كازرون"

سرهنگ رجبعلی رزمجوئی فرمانده انتظامي شهرستان کازرون، گفت: در پی اعلام مرکز ۱۱۰ مبنی بر وقوع سرقت منزل در يكي از خیابان هاي شهرستان كازرون، موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وي ادامه داد: پس از حضور ماموران در محل و بررسي موضوع مشخص شد درب منزل توسط سارقان تخریب و مقداری طلا به ارزش 30 میلیون زيال، یک قبضه اسلحه شکاری، یک قیضه تفنگ بادی و تعداد ۵ پرنده از نوع قناری و یک قطعه پرنده از نوع کاسکو به ارزش تقریبی يك صد ميليون ريال از آن منزل به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون اظهار كرد: با انجام اقدامات اطلاعاتي، ماموران موفق شدند سارقان را كه دو نفر بودند شناسايي و آنها را در منزلشان دستگير كنند.

سرهنگ رزمجويي گفت: در تحقيقات انجام شده از سارقان آنها به جرم خود اقرار، اموال مسروقه از آنها كشف و تحويل مالباتخه شد.

وي افزود: هردو سارق با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي و از آن طريق روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون به شهروندان توصيه کرد :جهت پيشگيري از بروز هرگونه سرقت از منازل در خصوص افزايش حفاظت فيزيکي منازل خود اقدام نمايند و به توصيه ها و هشدارهاي کارشناسان انتطامي توجه بيشتري نشان دهند.

اجرای طرح پاکسازی و نظارت بر واحدهای صنفی در شهرستان فسا

سرهنگ علی شیبانیان فرمانده انتظامی شهرستان فسا با اعلام این خبر افزود: در اجرای این طرح ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی از 80 واحد صنفی بازرسی بعمل آورده و تعداد 35 واحد صنفی متخلف را شناسایی و برابر قانون با آنها برخورد شد.

وی ادامه داد: در بازرسی از واحدهای صنفی متخلف، 3 هزار و 530 عدد داروهای غیرمجاز از قبیل قرص متادون و ترامادول، يك هزار و 440 عدد انواع مواد محترقه و آتش زا، بیش از 700 البسه نامتعارف و قاچاق، تعداد 450 عدد سیمکارت فعال و مقادیری از انواع موادمخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با اعلام اینکه متصدیان واحدهای متخلف با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح های اجتماعی مشابه، کماکان با جدیت ادامه داشته تا شاهد امنيت مطلوب و درخور شأن مردم خوب و فهيم شهرستان فسا باشيم.

زندان پايان خط فرد اراذل و اوباش در "مرودشت"

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان این خبر گفت: ماموران یگان امداد هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت برخوردند که با حرکات نمایشی و آلودگی صوتی باعث ایجاد مزاحمت برای سایرین شده بود که این وسیله نقلیه را متوقف كردند.

وی ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضایی این فرد را به کلانتری انتقال دادند که در بررسی های بعدی مشخص شد وی دارای سوابق کیفری متعددی از جمله درگیری با ماموران، خرید و فروش مواد مخدر، ایجاد مزاحمت برای شهروندان، فرار از خدمت مقدس سربازی و ...بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت خاطر نشان كرد: پس از تکمیل شدن تحقیقات متهم به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

كشف محموله هاي كالاي قاچاق ميليوني در "جهرم"

سرهنگ عبدالعظيم انصاري فرمانده انتظامي شهرستان جهرم، گفت: مأموران پليس مبارزه با كالاي قاچاق شهرستان جهرم اقدام به كنترل و بازرسي از خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي كردند.

وي افزود: در اين راستا يك دستگاه كاميون و يك دستگاه 405 كه حامل كالاي قاچاق بودند، شناسايي و متوقف شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم تصريح كرد: در بازرسي از اين خودروها يك هزار و 240 عدد انواع نوشيدني، 200 كيلوگرم كاپوچينو و 950 ثوب البسه خارجي فاقد مجوز قانوني و گمركي كشف شد.

سرهنگ انصاري با اشاره به دستگيري دو قاچاقچي كالا در اين رابطه و معرفي آنها به مراجع قضايي گفت: ارزش اين محموله هاي كشف شده 380 ميليون ريال برآورد شده است.

وي خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذيري به اقتصاد کشور مي زند که در اين خصوص نيروي انتظامي با قاطعيت با قاچاقچيان کالا برخورد قانوني خواهد كرد.

نظرات بینندگان