کد خبر: ۹۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

فارس قهرمان مسابقات "چوگو" کشور شد

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس از قهرمانی تیم "چوگو" استان فارس در مسابقات قهرمان چوگو جوانان کشور خبرداد و گفت: مرحله بعد از این رقابت‌ها نیمه دوم امسال در رده بزرگسالان برگزار می‌شود

به گزارش شیرازه ، سیروس پاک فطرت بعد از ظهر جمعه 29 مرداد و در روز پایانی مسابقات "چوگو" قهرمانی کشور، گفت: در این دوره از مسابقات تیم "چوگو" آباده که به نمایندگی از استان فارس در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده بود موفق به کسب مقام قهرمانی شد و پس از آن تیم‌های آذربایجان غربی و همدان نیز مقام‌های دوم تا سوم را کسب کردند.

وی افزود: این دوره از مسابقات روزهای 28 و 29 مرداد ماه امسال در شهرستان سپیدان با عنوان جام کرامت و در مجموعه ورزشی انقلاب شهرستان سپیدان برگزار شد.

مشاور رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در رده سنی 15 تا 20 سال برگزار شد، تصریح کرد: 8 تیم از استان‌های کشور از جمله چهار محال بختیاری، آذربایجان غربی، فارس، همدان، مرکزی و بوشهر در مسابقات چوگو قهرمانی جوانان شرکت کردند.

پاک فطرت با بیان اینکه "چوگو" یک ورزش و بازی اصیل و قدیمی است که مدتی به فراموشی سپرده شده بود و در حال حاضر نیز احیای آن در برنامه است افزود: بسیار باتحرک و با نشاط است خاطرنشان کرد: تقویت قوای جسمانی و انجام کار تیمی موفق از ویژگی‌های بارز این ورزش است.

مشاور رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه هدف از برگزاری مسابقه‌های چوگو احیای بازی‌های سنتی و ریشه‌دار تاریخی است خاطرنشان کرد: این رشته از تحرک بالایی برخوردار بوده و نیاز به قدرت و سرعت دارد و ورزشکاران این رشته باید دارای آمادگی جسمانی بالا، دوندگی خوب ، چابکی و سرعت عمل بالا باشند.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس با بیان اینکه رشته ورزشی "چوگو" یکی از رشته‌های ورزشی است که به نام‌های گوناگون در اغلب نقاط ایران برگزار می‌شود گفت: "چوگو" در زمره ورزش‌های سنتی و همگانی است و در زمینی مستطیل شکل برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این بازی با استفاده از توپ تنیس و چوب انجام می‌شود با عناوینی از جمله چفته بازی، برو و بیا، بزن و برو، بالا و پایین و دارتوپا نیز معروف است و شباهت زیادی با ورزش بیس‌بال دارد.

پاک‌فطرت همچنین از دست اندرکاران برگزاری این دوره از مسابقات از جمله رجب‌پور مسئول انجمن چوگو کشور، شاهرخی مسول کمیته چوگو هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس، فرماندار و رئیس اداره ورزش و جوانان سپیدان و سایر مسئولان قدردانی کرد و افزود: قرار است نیمه دوم امسال نیز مسابقات قهرمانی چوگو کشور در رده بزرگسالان برگزار شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان