کد خبر: ۹۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان:

امسال 9000 تن انجیر خشک از بزرگترین انجیرستان دیم جهان برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان گفت: باتوجه به بالا بودن کیفیت برانجیر ونبود سرمازدگی امسال برداشت انجیر با افزایش20 درصدی روبرو بوده است و یش بینی می شود9000 تن انجیر خشک از بزرگترین انجیرستان دیم جهان برداشت شود.

به گزارش شیرازه  احمد رنجبر مدیرجهادکشاورزی شهرستان استهبان  گفت:باتوجه به بالا بودن کیفیت برانجیر ونبود سرمازدگی امسال برداشت انجیر با افزایش20 درصدی روبرو بوده است.

 رنجبر افزود: امسال پیش بینی می شود9000 تن انجیر خشک از بزرگترین انجیرستان دیم جهان برداشت شود.


وی ادامه داد: از باغداران انجیر خواستاریم به دلیل احتمال شیوع مگس انجیر،بعد از مشاهده میوه هایی که آفت زده اند میوه ها و شاخه ها را جدا کرده و معدوم کنند و به کارشناسان جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

مدیر جهادکشاورزی تصریح کرد: در راستای برداشت بهداشتی انجیر،اقداماتی همچون ضدعفونی،بسته بندی ونگهداری صحیح و مناسب درانبارها و سرد خانه ها انجام شده است که تاثیر بسزایی در امر صادرات داشته ایم.


رنجبر اظهار داشت: متوسط برداشت انجیر در سالهایی که بارندگی بالاتر از300میلیمتر است 1تن در هکتار و به ازای هر درخت10 کیلوگرم بوده که متاسفانه در سالهای اخیر به به دلیل خشکسالی های پی درپی در بعضی مناطق مانند تنگ خونی وگدار اصلا محصولی برداشت نشده است.

رنجبراضافه کرد: بدلیل ادامه وضعیت خشکسالی پیش بینی می شود 9000تن انجیر برداشت شود که به طور متوسط از هر درخت 5 کیلو گرم برداشت می گردد.

وی با ابراز خورسندی از وضعیت صادرات انجیر گفت:40 درصد از انجیر استهبان به کشور های چین، ژاپن و کشورهای اروپایی صادر می گردد و 12شرکت با اشتغالزایی 800 نفری انجیر استهبان را بسته بندی و فراوری می کنند.

نظرات بینندگان