کد خبر: ۹۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
امام جمعه شهرستان سپیدان:

جهت رفع محرومیت همه باید بسیج شوند

امام جمعه شهرستان سپیدان با تاکید بر رفع محرومیت ها در مناطق محروم شهرستان گفت: در این مسیر نیازمند مشارکت همه اقشار مختلف مردم و مسئولان هستیم.

به گزارش شیرازه  حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان در بازدید از پروژه‌های ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد  اظهار داشت: اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در مناطق محروم شهرستان سپیدان را به صورت جدی در دستور کار داریم.

امام جمعه شهرستان سپیدان اضافه کرد: الگوسازی و ترویج فرهنگ یاری رساندن به محرومان از اهداف مهم طرح‌های محرومیت‌زدایی ستاد محرومیت زدایی شهرستان است.


موسوی انور افزود: اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی شهرستان علاوه بر اینکه با هدف کمک به خانواده‌های کم درآمد و فراهم آوردن بخشی از لوازم مورد نیاز زندگی برای این اقشار صورت می‌گیرد، تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ کمک به محرومان، ایثار و جهاد در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی رسالت‌های مهم در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب است، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و زودبازده و ساخت و بازسازی مساجد و مدرسه‌ها از جمله این برنامه‌ها است.


مسئول ستاد محرومیت زدایی شهرستان سپیدان افزود: از دیگر اولویت‌های این مجموعه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی می‌توان به برگزاری اردوهای جهادی، اعزام تیم‌های پزشکی - بهداشتی و حمایت از خانواده‌های محروم و داری بیماران صعب‌العلاج است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با رفع نیازهای مختلف مردم در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده، حرکت‌های جهادی خود را استمرار بخشیده و در رفع محرومیت‌زدایی در نقاط محروم شهرستان وارد عمل شویم.

امام جمعه شهرستان اضافه کرد: سرویس بهداشتی و حمام نیز ازجمله نیازهای افرادبی بضاعت در مناطق روستایی بود که با همکاری برخی از ادارات شهرستان وخیرین تعدادی از سرویس ها در خدمت محرومین قرارگرفته است .


موسوی انور با اشاره به ساخت خانه‌های محرومین یادآور شد: این منازل مسکونی با کمک هزینه توسط کمیته امداد و به همت بسیج سازندگی و کمک خیران و جوانان گروه‌های جهادی ساخته می‌شود تا با اسکان افراد محروم، بخشی از محرومیت‌های ناشی از فقدان مسکن از بین برود.

وی همچنین توجه به اشتغال در مناطق روستایی را از دیگر برنامه‌های مهم این ستاد اعلام کرد و گفت: ایجاد و حمایت از صنایع تبدیلی متوسط و کوچک در دستور کار ستاد محرومیت زدایی شهرستان است که در قرارگاه جهاد اقتصادی نواحی سپاه پیگیری می‌شود .

امام جمعه شهرستان با تاکید بر رفع محرومیت ها در مناطق محروم شهرستان خاطرنشان کرد: در این مسیر نیازمند مشارکت همه اقشار مختلف مردم و مسئولان هستیم.

موسوی انور با ابراز تشکر از اقدامات مثبت و موثر صورت گرفته در برخی از این مناطق بیان کرد: خوشبختانه تاکنون این اقدامات در جهت رفع محرومیت ها و نظم بخشی به مشکلات مردم روستاهای محروم شهرستان موثر واقع شده است

منبع:  مارگون

نظرات بینندگان