کد خبر: ۹۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
در سایه بی‌توجهی مسئولان شبکه بهداشت کازرون؛

جولان قصابی‌های قانون شکن در بخشِ خشتِ کازرون

چندی است در سایه بی‌توجهی مسئولان شبکه بهداشت جسم شاداب بخش خشت شهرستان کازرون، رنجور است و با نزدیک شدن به خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌ها، بوی فاضلاب و خون آبه‌های همه جارا فرا گرفته است.

به گزارش شیرازه با نزدیک شدن به بخش خشت شهرستان کازرون، وجود نخلستان‌های بی‌شمار، بوی عطر گل‌های شقایق، مناظر بکر و دیدنی، مردمانی سخت کوش و خون گرم، وجود شهدای گرانقدر و ده‌ها چیز ارزشمند و دیدنی در ذهن مسافران و مخاطبان نقش می‌بندد.

اما در کنار این ویژگی‌های برجسته، مدتی است جسم شاداب این بخش، رنجور به نظر می‌رسد و با نزدیک شدن به خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌هایی که مزین به نام شهداست، اندک اندک عطر شقایق و گل‌های محمدی و بهار نارنج و بوی رطب و خرما جای خود را به تعفن و بوی فاضلاب و خون آبه‌های خود ساخته می‌دهد.

جولان قصابی ها در بخش خشت شهرستان کازرون

با اندکی کنکاش، علت نمایان می‌شود، صحنه‌هایی دلخراش از ذبح غیر بهداشتی دام، معابر بخش خشت را به جولانگاه قصابان تبدیل کرده است.

علی‌رغم پیگیری‌های مسئولان بخش که به کرار با مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون جلسه داشتند تا این مشکلات حل شود اما دریغ از اقدام موثر از سوی سکان داران شبکه بهداشت.

چندین بار نیز از طریق صندوق انتقادات مردمی، تلفن و ارسال پیامک در پی برقراری ارتباط با رئیس شبکه بهداشت برآمدیم اما دریغ از یک جواب خشک و خالی.

جولان قصابی ها در بخش خشت شهرستان کازرون

آیا رعایت نشدن بهداشت که علاوه بر نشان دادنِ چهره‌ای زشت و ناهنجار در شهر، جان 25 هزار نفر را تهدید می‌کند، اهمیتی برای مسئولان شبکه بهداشت دارد؟ آیا باید منتظر باشیم همچون مرودشت و دیگر شهرها، که سالک در آن شیوع پیدا کرده، به سراغ خشت هم بیاید چرا که؛ علت شیوع بیماری سالک فضولات حیوانی، خون آبه و فاضلاب است که از طریق پشه منتقل و درمان آن هزینه‌ای بالای پنجاه میلیون تومان دارد.

چرا بخش بزرگی مثل خشت با داشتن بیش از هزار مغازه و چندین هزار خانوار، هنوز بازرس بهداشت ندارد و یا اگر کاردان بهداشتی هم بعضا فرستاده می‌شود، فقط و فقط طرح خود را می‌گذراند و می‌رود و دریغ از یک برخورد با متخلفان.

به عنوان یک مسئول که تامین سلامت مردم به دست شما سپرده شده است، چند بار از وضعیت اسفناک بهداشتی اصناف و فاضلاب منازل بخش خشت بازدید کردید؟حال که عده‌ای قانون شکن، باعث بدنامی مردم متدین بخش خشت شده‌اند آیا همچنان زمان اقدام موثر فرا نرسیده است؟ آیا قدرت این متخلفان انگشت شمار از قانون بیشتر است؟

جولان قصابی ها در بخش خشت شهرستان کازرون

جولان قصابی ها در بخش خشت شهرستان کازرون

منبع: کازرون خبر

برچسب ها: کازرون ، قصاب ، سالک
نظرات بینندگان