کد خبر: ۹۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
ظلمی دیگر به کارگران ؛

کارگران غیر بومی در بوشهر منتظر حمایت مسئولان هستند

پس از مواضع غیراصولی استانداری بوشهر و شخص استاندار در خصوص اخراج نیروهای کار غیربومی در پروژه‌ها و شرکت های گازی و نفتی این استان، این بار نوبت به نماینده بوشهر، دیلم و گناوه رسید که آتش بیار معرکه باشد.

به گزارش شیرازه پس از مواضع غیراصولی استانداری بوشهر و شخص استاندار در خصوص اخراج نیروهای کار غیربومی در پروژه‌ها و شرکت های گازی و نفتی این استان، این بار نوبت به نماینده بوشهر، دیلم و گناوه رسید که آتش بیار معرکه باشد.

خدری دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عصر شنبه در نشست با اهالی روستای محمد صالحی گفت: ما شرکت های مربوطه که در منطقه وجود دارد را رصد کرده ایم و مطمئن باشید که اجازه نمی دهیم حتی یک نفر غیربومی در شرکت های نفت و گازی که در حوزه استحفاظی ما وجود دارند مشغول به کار شوند و به مسئولان شرکت تهران جنوب نیز در این زمنیه تاکید کرده ایم.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی سمت ها که تخصصی است و در استان ما نباشد دیگر راهی نیست اما مطمئن باشید که در بحث نیروی انسانی ما این اجازه را نمی دهیم که از نیروهای غیربومی که متاسفانه قبلا اجحافی در حق مردم بود،  در شرکت های منطقه استفاده شود.

آیا جناب آقای رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر نفت و وزیر کار از مواضع سخیف استاندار و نمایندگان بوشهر بی اطلاع هستند که هیچ گونه اقدامی نمی‌کنند و صرفا نظاره گر کودتای مسئولان استان بوشهر علیه کارگران مظلومی هستند که با ترک خانه و کاشانه برای تامین معیشت خانواده به دیار غربت سفر کرده‌اند؟!

آیا براستی این بی‌قانونی نیست که مسئولان یک استان، کارگرانی را که غالبا چندین سال سابقه کار در شرکت‌های گازی و نفتی دارند را اخراج کنند؟! آقای رئیس جمهور، بهتر نیست تا اعتراضات گسترده شکل نگرفته است خودتان در مقابل این بی‌قانونی آشکار که توسط منصوبانتان به وجود آمده بایستید؟! آیا راه چاره برای حل مشکل عده‌ای بیکار کردن دیگران است؟! تدبیر و امیدی که از آن سخن می‌گفتید این بود؟!

چرا زمانی که عالمی درخصوص ولنگاری فرهنگی در یک استان موضع گیری می‌کند و از برگزاری کنسرت‌های موسیقی که گاها صحنه‌هایی از ابتذال بی حد را به نمایش می‌گذارند انتقاد می‌کند فورا صدای آقایان بلند می‌شود که کشور تابع قانون است و بنا نیست هر استان خود مختار باشد، اما اکنون که خیل عظیم کارگران به بهانه غیربومی بودن محکوم به اخراج از کار می‌شوند هیچ کس دم بر نمی‌آورد و سخنی از خود مختاری نمی‌راند؟!

تعداد قابل توجهی از مردم شهرستان کازرون در شرکت‌های نفت و گاز استان بوشهر مشغول به کار هستند که متاسفانه علی رغم سخاوت کازرونی‌ها و تامین 40 درصد از آب کل استان بوشهر، از اخراج همشهریان کازرونی نیز صرف نظر نکردند و با کمال تاسف مسئولان کازرون همچنان در خواب خرگوشی به سر می‌برند تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افزایش نجومی بیکاری در شهرستان باشیم.

تامین آب استان بوشهر از شهرستان کازرون درحالی صورت می‌گیرد که  تمامی بخش‌های شهرستان کازرون با کمبود شدید آب مواجه هستند و بسیاری از روستاها ماه‌ها و بلکه سال‌ها است که از نعمت آب لوله کشی بی‌بهره‌اند!!

پر واضح است که بسیاری از کسانی که در استان بوشهر و در شرکت‌های نفتی و گازی مشغول بکارند، سرپرست خانوار هستند و با بیکاری آن‌ها عملا چندین نفر با وضعیت سخت معیشتی روبرو می‌شوند.

حال که نمایندگان و مسئولان استان بوشهر به شکلی ناجوانمردانه سعی در جلب نظر مردم شریف این استان دارند اعلام موضع قاطع مسئولان و نمایندگان استان فارس و به ویژه شهرستان کازرون را می‌طلبد که برای یک بارهم که شده از حق مسلم کارگران مظلوم این دیار دفاع کنند.

منبع: کازرون خبر

برچسب ها: کارگران ، بوشهر ، کازرون ، دولت
نظرات بینندگان