کد خبر: ۹۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
مسئول بزرگترین مزرعه بلدرچین فارس :

مسئولان استان هیچ حمایتی نمی کنند/ برای تکمیل طرح به 500 میلیون احتیاج دارم

مسئول بزرگترین مزرعه بلدرچین فارس گفت: در سال اقدام و عمل تاکنون هیچ حمایتی از جانب مسئولان نداشته ام در حالی که 600 میلیون تومان از هزینه شخصی استفاده کردم و برای تکمیل طرح به 500 میلیون سرمایه نیاز دارم.

به گزارش شیرازه، اولین مزرعه بلدرچین استان فارس از حدود دو سال پیش با ایده و علاقه علی رضا کارآموز دانشجوی مهندسی کشاورزی و پیشنهاد او به پدرش جهت آوردن غذای سالم بر سر  سفره هموطنان به شکل سنتی و در محیطی چند صد متری ایجاد شد.

 از همان ابتدا پدر و پسر در رویای ایجاد بزرگترین مزرعه و صنعتی شدن بودند که پسر در یک اتفاق ناگوار پدر را تنها گذاشت.

عشق و علاقه به پسر باعث شد که پدر این ایده را رها نکند بلکه با شوق و اشتیاق بیشتری این مسیر را ادامه دهد تا این که آرزوی پسر نه در زمان حیات که بعد از مرگ با اراده پولادین پدر محقق شد و اینک بزرگترین مزرعه صنعتی بلدرچین استان فارس در شهرستان داراب و در بخش جنت به همت سیروس کارآموز پدر علیرضا مشغول فعالیت و تولید است.

سیروس کارآموز مسئول بزرگترین مزرعه بلدرچین استان فارس در داراب گفت: به دلیل ارگانیک بودن این کار را با علاقه هر چه بیشتر ادامه می دهم زیرا که هیچ گونه مواد مصنوعی در آن به کار نرفته است.

وی افزود: گوشت، تخم، جوجه و حتی غذای بلدرچین را خود به صورت کاملا ارگانیک تولید می کنیم که علاوه بر شهرستان داراب و شهرستان های همجوار به استان هرمزگان نیز صادر می کنیم که با کمک و مساعدت مسئولان حتی توانایی صادر کردن به تمام نقاط ایران در سال های آینده را داریم.

کارآموز گفت: این کار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برای 14 نفر اشتغال زایی شده است که 4 نفر به صورت تمام وقت و 10 نفر دیگر به صورت پاره وقت مشغول کار هستند.

در سال اقدام و عمل هیچ حمایتی از طرف مسئولان استان نشده است/برای تکمیل طرح به 500 میلیون احتیاج دارم

وی تاکید کرد: تعداد 8 سالن داریم که ظرفیت هر سالن حدود 6 هزار قطعه است که در صورت همکاری و اعطای  تسهیلات این مقدار به سه برابر قابل افزایش است.

مسئول بزرگترین مزرعه بلدرچین فارس گفت: در سال اقدام و عمل تاکنون هیچ حمایتی از جانب مسئولان نداشته ام و حتی یک ریال هم تسهیلات دریافت نکرده ام این در حالی است که 600 میلیون تومان از هزینه شخصی استفاده کردم و برای تکمیل طرح به 500 میلیون سرمایه نیاز دارم.

وی گفت: این مزرعه در زمینی به مساحت یک هکتار که علاوه بر 8 سالن تولید، مجهز به سردخانه، سالن کشتار و انبار دانه است.

این کار آفرین موفق گفت: بلدرچین کاری است که فقط با عشق، علاقه و پشتکار می توان ادامه داد و نتیجه کار بستگی به همت و تلاش مسئولان دارد که تا کنون سرمایه گزاری کرده ام و از این به بعد قول و عمل مسئولان را نیاز داریم .

وی خاطر نشان کرد: این مدت زمانی که از اجرای طرح می گذرد به سود دهی شخصی فکر نکرده ام و تنها چیزی که برای من از اهمیت ویژه برخوردار است اشتغالزایی برای چند خانواده و غذای سالم به مردم دادن است.

مسئول مزرعه تاکید کرد: ما توانایی این را داریم که به علاقه مندان این طرح که حتی محیط کوچک چند متری در اختیار دارند جوجه تحویل دهیم و بعد از آنها جهت کشتار خریداری کنیم که با این روش برای تعداد زیادی اشتغال ایجاد می شود.

وی گفت: اگر جوانان به این کار علاقه مند باشند توصیه می کنم، در غیر این صورت اصلا توصیه نمی کنم چون با شکست مواجه می شوند، در این مزرعه حدود 5 هزار مولد داریم که روزانه 4 هزار تخم تولید می شود و در فاصله یک روز در دستگاه تولید جوجه قرار می دهیم که روزانه 3 هزار گونه و ماهانه 45 هزار گونه تولید می کنیم .

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری مسئولان شهرستان داراب گفت: در اصفهان دوره آموزشی دیدم اما بیشتر در این زمینه آموزش تجربی لازم است و  از مسئولان درخواست دارم در زمینه گازرسانی به مزرعه  و تسهیلات لازم جهت توسعه طرح همکاری لازم نمایند.

منبع : داراب آنلاین




برچسب ها: اقتصاد ، دولت ، تولید ، بلدرچین
نظرات بینندگان