کد خبر: ۹۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
فرمانده سپاه ناحیه سپیدان:

یادواره شهید منا در سپیدان برگزار می شود

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان گفت: یادواره «آبروی محله شهید منا» در سپیدان برگزار می شود.

به گزارش شیرازه  سرهنگ مرتضی خسروانی در جلسه ستاد شورای فرهنگ شهرستان از بزرگداشت شهدای حادثه منا و شهید عبدالصمد جمشیدنژاد  خبرداد وافزود: شهدای حادثه منا خیلی مظلوم به شهادت رسیدند و باید بزرگداشت آنها به بهترین صورت برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور و به تبع آن در شهرستان سپیدان برنامه های مختلفی در سالگرد این حادثه برگزار می شود، اظهار داشت: برگزاری یادواره، دعای عرفه و ندبه و همایش پیاده روی از مهمترین این برنامه هاست.

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان با بیان اینکه حادثه منا به دلیل بی کفایتی آل سعود اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: در ستاد های نماز جمعه محورهای این حادثه باید برای مردم تبیین شود.خسروانی نامگذاری یکی از میادین و خیابان های شهر را به نام شهدای منا خواستار شد. 

وی افزود: عظمت شهید در محضر خدا و در محضر اهل بیت والاست و شهادت دو رکن دارد، اول اینکه در راه خدا باشد و دوم اینکه برای هدف مقدسی باشد.                     

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان گفت: اگر امروز یادواره شهدا در شهروکشور برگزار می شود بدین معنی است که از این خانه ها در شهرستان شهید تربیت شده و پرورش یافته است و ما باید اهداف شهدا را فراموش نکنیم.

 خسروانی تصریح کرد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب  می فرماید باید در برابر نفوذ بیگانگان دقت کنیم بایستی به فرمایشات ایشان عمل کنیم، پیام شهدای ما پیام شهدای عاشوراست و شهدای ما با امام حسین (ع) عقد اخوت بسته اند.

 فرمانده سپاه ناحیه سپیدان نیز در این مراسم اظهار داشت: باید جوانان و صاحبان فکر و اندیشه چنین برنامه هایی را در سطح وسیع اجرا کنند چرا که این اقدامات در انسان تولید باور می کند و ریشه دار می شود و نهایتا انسان را در مسیر صحیح قرار می دهد.

وی تصریح کرد: آبرویی که شهیدان به این کوچه ها بخشیدند ماندگار است و محله ها تا همیشه به ایشان افتخار می کنند.

 فرمانده سپاه سپیدان بیان داشت: اهدافی که امروز همه ما در نظام جمهوری اسلامی باتوجه به این که در جبهه جنگ نرم قرار داریم در وهله اول دفاع از هویت نظام مقدسات جمهوری اسلامی و دفاع در برابر خودپرستی و شرک و فتنه است که بابیداری و هوشیاری بسیجیان و مردم آگاه، فتنه های دشمنان نقش برآب می شود.

 خسروانی با بیان اینکه مراسم آبروی محله در محله های سطح شهر اجرا می شود، تصریح کرد: یکی از اقدامات پیش روی سپاه در راستای تکریم مقام شهدا و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت اجرای مراسم آبروی محله است که طی آن محله هایی که شهیدان شاخصی دارند با حضور خانواده شهید در مسجد همان محله یاد و خاطره او را گرامی می داریم. شایان ذکر است مراسم ابروی محله شهید منا روز پنج شنبه ساعت 9:30 در منزل شهید جمشید نژاد برگزار می شود .

منبع: مارگون

نظرات بینندگان