کد خبر: ۹۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان گفت:

رژیم آل سعود ثابت کرد که لیاقت میزبانی میهمانان خدا را ندارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان افزود: کارشکنی ها و بی تدبیری رژیم آل سعود نشان داد که میزبانی میهمانان خدا را ندارد.

به گزارش شیرازه مهدی شیخ موحد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا و محکوم کردن مسببین این فاجعه اظهار کرد: این اتفاق یکی از تلخ ترین و بی سابقه ترین فاجعه ای بود که در حق مسلمانان به دلیل سو مدیریت و بی کفایتی دولت عربستان اتفاق افتاد بطوریکه لک ننگ آن هیچ وقت از دامن دولت عربستان پاک نمی شود.

شیخ موحد با اشاره به  سالگرد حادثه تاسف بار منا اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئولیت حفظ و برقراری امنیت جان حجاج بر عهده دولت عربستان است اما متاسفانه همه ساله در زمان موسم حج شاهد حوادث و اتفاقات ناخوشایندی هستیم که باعث مصدومیت و یا جان باختن بسیاری از زائران خانه خدا می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان  با تاکید بر بی کفایتی دولت عربستان در مدیریت امور حج گفت: لازم است مدیریت این مراسم به مدیریت دست مجامع کشورهای اسلامی صورت گیرد تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی تصریح کرد: در حادثه اخیر منا نیز متاسفانه بسیاری از مسلمانان از جمله هموطنان ما به دلیل ازدحام و شلوغی جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان  افزود: این اتفاقات درحالی رخ می دهد که عربستان سعودی به عنوان کشور میزبان که بایستی امانت دار حرمین شریفین و حافظ جان مسلمانان باشد در حالی که بی تدبیری و بی توجهی به سر می برد.

شیخ موحد با تاکید بر بی کفایتی دولت عربستان در مدیریت امور حج گفت: از این رو لازم است مدیریت این مراسم به مدیریت دست مجامع کشورهای اسلامی صورت گیرد تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.و بر لزوم پیگیری ها در خصوص احقاق حقوق آسیب دیدگان و خانوادهای جانباختگان تاکید کرد .

وی با بیان اینکه حج یکی از ارکان دین و از فرضیه های الهی بشمار می رود، افزود: اما کارشکنی ها و بی تدبیری رژیم آل سعود نشان داد که میزبانی میهمانان خدا را ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان  با تاکید بر وحدت جهان اسلام گفت: تا زمانی که مسلمانان جهان با یکدیگر وحدت و محوریت واحدی نداشته باشند نمی توان از سازمان کنفراس اسلامی انتظار بازخواست دولت عربستان بخاطر فاجعه منا را داشت.

وی موضع گیری مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب را در این باره بسیار تاثیر گذار و مهم عنوان کرد و گفت: انتظار می رود مقامات دولتی کشورمان نیز در خصوص احقاق حق شهدای منا پیگیری جدی داشته باشند که البته تا کنون نیز این چنین بوده است.

شیخ موحد ؛دولت عربستان را مروج وهابیت، تکفیر، تفرقه و تروریسم دانست و افزود: همانطوری که بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) در سال ۶۶به مناسبت شهادت زائران ایرانی بدست آل سعود فرمودند اگر ما از صدام بگذریم، اگر ما از همه کسانى که به ما بدى کردند بگذریم، نمى توانیم از جنایات آل سعود بگذریم.


  منبع: مارگون

نظرات بینندگان