کد خبر: ۹۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
خطیب جمعه فیروزآباد:

منا هولناکترین جنایت بعد از واقعه کربلاست

خطیب جمعه فیروزآباد: بعد از واقعه عاشورا هولناکترین جنایتی که طایفه بنی امیه و بنی عباس که عصاره آنها حکومت آل سعود است در منا صورت گرفت.

به گزارش شیرازه  امام جمعه فیروزآباد در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن تسلیت به مناسبت شهادت پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت امام محمد باقر (ع) گفت : امامین صادق (ع) و باقر (ع) دو شخصیت عظیم آسمانی و زمین هستند که خدمات ارزنده ای را به جهان بشریت و به ویژه تشیع داشته اند.

وی در ادامه افزود : امام صادق و امام باقر (ع) تشیع را زنده کردند به طوری که در متون روایی شیعه اغلب روایات قال الصادق (ع) و قال الباقر(ع) است  .

حجت السلام هاشمی زاده در ادامه گفت :21 شهریور روز عرفه است و عرفه روز توبه و استغفار از درگاه الهی است در روز عرفه سرتاسر عالم مشغول به استغفار هستند.

امام جمعه فیروزآباد با اشاره به حج حضرت آدم (ع) که توسط حضرت جبرئیل صورت گرفت گفت :حضرت آدم (ع) راحت اعمال مناسک حج خود را بجا آورد اما آیا سال گذشته حجاج راحت حج خود را انجام دادند؟ خدا می داند بیش از هفت هزار زائر دست بسته مقابل خدا به شهادت رسیدند .

هاشمی زاده افزود : بعد از واقعه عاشورا هولناکترین جنایتی که طایفه بنی امیه و بنی عباس که عصاره آنها حکومت آل سعود است در منا صورت گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان شد : یزید بن معاویه امام حسین (ع) را در منا به شهادت نرساند بلکه در کربلا به شهادت رساند اما آل سعود زائرین خدا را در منا به شهادت رساندند.

خطیب جمعه فیروزآباد در ادامه با اشاره به هزینه های بیش از 500 میلیارد دلاری آل سعود در جهت سکوت کشور ها در فاجعه منا گفت: عربستان با هزینه های بیش از 500 میلیارد دلاری خود در جهت سکوت کشور ها در فاجعه منا باعث ورشکستگی خود شد و تنها کشوری که سکوت نکرد جمهوری اسلامی ایران بود و  همه کشورها سکوت کردند و حتی برخی از کشور ها برای سکوت مردم خود گفتند چه سعادتی بالاتر از این که کشته شدگان ما در بقیع و قبرستان ابوطالب دفن شوند اما تنها دولتی که جنازه های شهدای خود را تحویل گرفت ایران بود این امر میسر نمی شد مگر به لطف سخنرانی کوبنده مقام معظم رهبری که در دانشگاه امام حسین (ع) صورت گرفت.

وی در ادامه افزود : ایران اسلامی ماجرای منا را فریاد زد ، اما دلار ها و درهم های سعودی قلم ها را شکست، زبان ها را قفل،چشم ها را بست و گوش ها را پنبه گذاشت و به وسیله درهم و دینار کسی نفهمید و اگر این جنایت به تصویر کشیده شود و مردم دنیا از ماهواره ها ببینند که چقدر عمد در کار بود همه راهها را بستند و حاجیان را به ناحق و با لبانی تشنه به شهادت رساندند.

مردم مومن و نمازگزار فیروزآباد پس از اقامه نمازجمعه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر فاجعه دلخراش و اندوهناک منا و اقدامات ضد حقوق بشری ،غیر انسانی و ددمنانه شجره خبیثه ملعونه آل سعود را در کشتار حجاج بیت الله الحرام در مسجد الحرام و منا محکوم و در  راهپیمایی ضد رژیم منحوس آل سعود شرکت کردند.

953893

953892

953894

953895



منبع:  فیروزنا 

نظرات بینندگان