کد خبر: ۹۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
رییس اداره تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی خرم‌بید:

تشکیل تعاونی اقدامی جهت ایجاد اشتغال مولد و پایدار است

رییس اداره تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی خرم‌بید گفت: یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار برای جویندگان کار تشکیل تعاونی و حداقل تعداد افراد مورد نیاز7 نفر است که همگی می‌توانند از اعضاء یک خانواده هم باشند.

به گزارش شیرازه توسعه و ترویج تعاون و آگاهی دادن درباره توانمندی‌ها و مزیت‌های موجود در بخش تعاون موجب ایجاد اشتغال مولد و پایدار و کاهش نرخ بیکاری می شود.

ترویج فرهنگ تعاون از طریق رسانه‌ها، توسعه مدیریت و منابع انسانی، تحکیم تعاملات شبکه‌ای، تقویت همکاری‌های بین‌بخشی و بین‌دستگاهی، تامین مشوق‌ها و منابع مالی، توسعه بازار و برند، تامین نظارت  و همچنین منطبق کردن عملکرد تعاونی‌ها با سیاست‌های اقتصادمقاومتی راهبردهایی است که از سوی اداره  تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی شهرستان خرم‌بید برای توسعه و ترویج  تعاون دنبال می‌شود.

محمدعلی‌رشیدی رییس اداره  تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی خرم‌بید با اعلام این مطلب  اظهار کرد: یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار برای جویندگان کار تشکیل تعاونی و حداقل تعداد افراد مورد نیاز7 نفر است که همگی می‌توانند از اعضاء یک خانواده هم باشند.

وی افزود: افراد با سرمایه اندک می‌توانند یک تعاونی و کار تولیدی مشترک راه‌اندازی کنند و اگر طرح دارای توجیه اقتصادی باشد صندوق کارآفرینی امید که زیر مجموعه این اداره است با پرداخت وام تا سقف 100 میلیون تومان و با سود 4 درصد از این تعاونی‌ها حمایت میکند.

رشیدی مدت زمان ثبت یک تعاونی را یک ماه دانست و اظهار کرد: تعاونی‌ها با مدیریت صحیح می‌توانند اشتغال مولد و پایدار جهت سودآوری برای اعضا تعاونی ایجاد کنند.

وی تشکیل تعاونی به‌ویژه در موضوع صنایع دستی مانند قالی، گلیم و مشاغل خانگی را یکی از تدابیر اندیشیده شده برای رفع معضل بیکاری در شهرستان خرم بید مطرح و تاکید کرد: با ایجاد بازارچه مشاغل خانگی برای توسعه بازار و برند محصولات تولیدی آن‌ها  در شهرستان و سایر نقاط استان و کشور و حتی صادرات تولیدات با کیفیت از تعاونی‌ها حمایت میکنیم.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خرم بید در ادامه گفت: در شهرستان خرم‌بید تعداد 100 تعاونی فعال با ایجاد اشتغال برای  996 نفر در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی، معدنی، خدمات و تامین نیاز روستاییان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: تعاونی‌های مهرگستر،  تهران‌تالارمبل، مصرف فرهنگیان صفاشهر، شاهد، تامین نیاز اعتماد قادرآباد، حسابداری هیرمند و خدمت تلاش صفاشهر تعاونی‌های برتر شهرستان خرم بید در سال 95 بودند.

محمدعلی‌رشیدی عدم برخورداری از نقدینگی و سرمایه درگردش کافی، نداشتن هیات مدیره قوی، عدم برگزاری به‌موقع مجمع عمومی و همچنین مالیات را از مشکلات تعاونی‌های شهرستان دانست و تصریح کرد: تعاونی‌ها نیازمند حمایت از سوی اعضا  و تشویق و مساعدت تمامی نهادها و بانک‌ها هستند تا ضمن حفظ اشتغال موجود افزایش اشتغال نیز داشته باشند و همچنین جویندگان کار جهت تشکیل تعاونی تشویق شوند.

وی افزود: در حال حاضر تعدادی از تعاونی‌های شهرستان به‌علت برگزار نکردن به‌موقع مجمع عمومی برای تعیین هیات مدیره از دریافت تسهیلات بانکی محروم شده‌اند.

منبع :بام فارس



برچسب ها: تعاونی ، اشتغال ، خرمبید
نظرات بینندگان