کد خبر: ۹۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
امام جمعه شهرستان سپیدان :

دشمن با نقشه های جدید سعی دارد جمهوری اسلامی بر اندازد

خطیب نماز جمعه سپیدان گفت: شرائط کنونی کشور شرائط ویژه ای است اگر نگاهی اجمالی به داخل وخارج کشور داشته باشیم می بینیم امروز بازهم دشمن با تولید نقشه هایی جدید وطراحی سناریوهایی در صد براندازی جمهوری اسلامی است .

به گزارش شیرازه  حجت الاسلام موسوی انور، امام جمعه شهرستان سپیدان، در خطبه‌های نماز جمعه امروز بیست وششم شهریور ماه ضمن  تبریک میلاد با سعادت امام هادی (ع) و فرارسیدن عید غدیر در مورد این عید برزگ شیعه افزود :  غدیرریشه در فرهنگ و اعتقادات شیعیان دارد؛ اهمیت غدیر راباید در زندگی هایمان احساس کنیم توجه به مسئله غدیر باید افضل تر ومهم تر از فرزند وخانواده هایمان باشد چرا که غدیر شناسنامه وهویت اصلی ما شیعیان است .

امام جمعه شهرستان سپیدان غدیر را یکی از حوادث مهم و تأثیرگذار تاریخ اسلام عنوان کرد و با اشاره به وجود مخالفت ها با این حادثه در داخل و خارج جامعه اسلامی گفت: باید ابعاد مختلف حادثه غدیر و پیام های آن را  برای نسل های امروز و آینده تبیین کرد چرا که این موضوع به بحث ولایت و امامت مربوط می شود و ما باید ولایت امروز را بشناسیم و از آن اطاعت کنیم.

وی در ادامه به کشتار مظلومانه زنان وکودکان فلسطین توسط رژیم خونخوار اسرائیل اشاره کرد وگفت : هفته ای نیست که از جنایات آمریکا واسرائیل ونگلیس حرفی زده نشود  این هایی که خود را حافظ حقوق بشر میدانند ناقضان اصلی حقوق بشربت وعاملان اصلی کشتار مردم ومظلوم در سراسر دنیا هستند .

امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با توجه به روز شعر وادب فارسی گفت: شعر زبان خوبی برای انتقال مفاهیم وارزش ها است، یک شعر خوب می تواند موج فرهنگی عظیمی ایجاد کند وشاید هم برعکس آن؛ می تواند موجب فساد و ابتذال در جامعه باشد .

وی ضمن گرامی داشت یاد از استاد شهریار گفت یک شعر خوب می تواند درجه تعالی انسان به بهشت باشد شعری که شهریار سرود می توانداین شعر مجوز ورودش به بهشت باشد .  

امام جمعه سپیدان درخصوص جنگ تحمیلی وسالروز گرامیداشت دفاع مقدس افزود : اگر دقیق به ریشه های دفاع مقدس وجنگ تحمیلی بپردازیم می توان دستهای پنهان آمریکا رادر این جنگ دید ، طراح اصلی و نقشه های برای براندازی جمهوری اسلامی بوده است . آمریکا با علم نمودن صدام درصدد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که به حول وقوه الهی ودلاوری دلیرمردان وشیرزنان این اب وخاک نتوانست نقشه های شوم خود را عملی کند .

خطیب نماز جمعه سپیدان ادامه داد: شرائط کنونی کشور شرائط ویژه ای است  اگر نگاهی اجمالی به داخل وخارج کشور داشته باشیم ،می بینیم امروز بازهم دشمن با تولید نقشه هایی جدید و طراحی سناریوهایی در صدد براندازی جمهوری اسلامی است .

وی ادامه داد: دشمنان کشور با فعالیتهای نرم افزاری وسخت افزاری به طور پیدا وپنهان در صدد نفوذ ورخنه به کشور جمهوری اسلامی ایران هستند، هدف دشمن  از ورود در خاورمیانه وتجزیه کشور های اسلامی فقط وفقط جمهوری اسلامی ایران است ،امروز دستان جمهوری اسلامی در منطقه دست برتر است وتوانسه تا کنون نقشه های دشمن را خثی نماید .

 موسوی انود افزود : امروز  نقشه اصلی استکبار خصوصا آمریکا برای بازگشت و نفوذ به ایران است  و با طرح هایی در داخل وخارج مانند FATF در صدد ضربه زدن به کشور و جمهوری اسلامی و در اصل به ولایت فقیه است، آمریکایی ها با راه اندازی اندیشکده هایی و  ارائه طرح هایی پژوهشی چندین ساله برای نفوذ وبازگشت به ایران برنامه ریزی می کنند، آنها می خواهند در کشور جمهوری اسلامی ایران با راهبردهای خاص خود به دنبال تغیر رفتار و تغییر ساختار باشند که در این زمینه درایت های حکیمانه رهبری انقلاب وحضور مردم ولایتمدار وبصیر ایران اسلامی تا کنون مانع از اجرای نقشه های شوم دشمن شده است .

وی با توجه به نزدیکی ایام انتخابات ریاست جمهوری وشورای اسلامی به مردم شهرستان افزود : باید مانند گذشته هوشیار و با داشتن بصیرت برای جلوگیری از اجرای نقشه های داخلی وخارجی دشمن در صحنه ها حضوری موثر داشته باشید تا دشمن قسم خورد نتواند برای  نفوذ وباز گشت ایران و ورود به جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کند .

امام جمعه شهرستان سپیدان باتوجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی به مردم و مسئولان نکاتی را متذکر شد : مسئولان با فراهم نمودن امکانات و با برنامه ریزی های دقیق شرایط ورود بهتر دانش آموزان را فراهم سازند و به والدین دانش آموزان توصیه نمود تا فرزندان خود رابرای آموختن علم وادب حضور در مدارس ترغیب  تمایند .

گفتنی است، امام جمعه سپیدان در خطبه نخست نماز جمعه مردم ونمازگزاران رابه رعایت تقوای الهی بر حفظ آن دعوت نمود ودر مورد غدیر ودهه ولایت وآثار وبرکات این عید اکبر مطالبی را بیان نمود .

منبع:  مارگون

نظرات بینندگان