کد خبر: ۹۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
کارآفرینی جوان دارابی؛

هیچ ارگان دولتی از تولید کننده حمایت و پشتیبانی نمی کند

یک کار آفرین جوان دارابی گفت: هیچ ارگان دولتی از تولید کننده حمایت و پشتیبانی نمی کند این در حالی است که کار ما آینده شغلی خیلی خوبی دارد و ما احتیاج به بازاریابی و تنوع در محصول داریم.

به گزارش شیرازه محمد حسین فرحبخش متولد 1365 دانشجوی رشته ی مهندسی کامپیوتر و ساکن ده خیر سفلی از توابع بخش جنت شهرستان داراب است.

وی  تصمیم گرفت با ضایعات حاصل از هرس کردن درختان منطقه و محیط اطراف که به دلیل سوزانده شدن توسط کشاورزان به منظور جلوگیری از آلودگی زیاد، ماده ای تولید کند که آلودگی کمتری برای اهالی روستا و محیط زیست ایجاد شود.

وی گفت: این طرح در منطقه مسکونی اجرا می شود چرا که هیچ گونه آلودگی برای اهالی و محیط زیست ایجاد نمی کند و چند خروجی از جمله دو نوع زغال که از نظر تنوع و قیمت متفاوت و مصرف متفاوت دارد، یک نوع گاز که می توان برای سوخت کوره استفاده کرد و قیری که به عنوان قیرهای زیر آسفالت قابل استفاده است، سرکه چوب نیز دیگر محصول تولیدی است که بهترین محصول جایگزین برای علف کش ها و کودهای هیومیک اسید است.

فرحبخش خاطر نشان کرد: فرق کوره صنعتی و سنتی در این است که کوره سنتی ضایعات و مواد مصرفی زیادی از جمله کود حیوانی سبوس و چوب است، از کوره سنتی خاکستر و دود زیادی تولید می شود که خطرات زیادی برای اهالی منطقه و محیط زیست ایجاد می کند این در حالی است که کوره صنعتی هیچ نوع آلایندگی و خاکستری برجا نمی گذارد و هر نوع چوب با هر سایز و رطوبت داخل کوره گذاشته می شود و کربن آن را برداشت می کنیم.

این مهندس جوان تاکید کرد: تمام طراحی و ساخت کوره کاملا بومی است که با برنامه و شیب حرارتی خاصی به صورت تمام اتوماتیک به زغال تبدیل می شود، کار ما صد در صد می تواند پشتوانه خوبی برای اقتصاد مقاومتی باشد من برای شروع این کار 20 میلیون تومان هزینه شخصی و 30 میلیون نیز وام اقتصاد مقاومتی دریافت کردم که در این راستا برای 6 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی گفت: به جوانان پیشنهاد می کنم هر شغلی راه اندازی کنند بهتر از نشستن و دست روی دست گذاشتن است جوانان با اراده پولادین هر کاری بخواهند انجام می دهند.

این کار آفرین گفت: هیچ ارگان دولتی از تولید کننده حمایت و پشتیبانی نمی کند این در حالی است که کار ما آینده شغلی خیلی خوبی دارد و ما احتیاج به بازاریابی و تنوع در محصول داریم.  

سرکه چوب با توجه به خشکسالی های طولانی مدت  و برداشت های بی رویه باعث قلیایی شدن خاک شده است در این شرایط سرکه چوب بهترین  اصلاح کننده خاک به شمار می رود این در حالی است که در کشورهای دیگر به عنوان پدهای سم زدا استفاده می شود.

منبع: داراب آنلاین

نظرات بینندگان