کد خبر: ۹۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۵
خطیب جمعه خرامه:

دفاع مقدس نمونه بارز مقاومت اقتصادی بود

خطیب جمعه خرامه گفت: دفاع مقدس نمونه بارز مقاومت اقتصادی بود، در آن اوضاع نابسامان جنگ و در ابتدای انقلاب، مردانی بودند که با مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی بزرگترین بحران یعنی جنگ را به زیباترین شکل ممکن مدیریت کردند.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: گنجینه های 8 سال دفاع مقدس تمام شدنی نخواهد بود چرا که ما هرچه داریم از استقامت شهدای عزیز، روح بلند امام و صلابت ولایت فقیه است.

وی افزود: دفاع مقدس نمونه بارز مقاومت اقتصادی بود، در آن اوضاع نابسامان جنگ و در ابتدای انقلاب، مردانی بودند که با مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی بزرگترین بحران یعنی جنگ را به زیباترین شکل ممکن مدیریت کردند.

حجت الاسلام صباحی ضمن تحسین رشادت های سپاه طی 8 سال دفاع مقدس ادامه داد: ظرفیت سپاه متکی بر توانمندی ها و ظرفیت نیروهای بسیجی بود، سپاه موفق شد نیروهای مردمی را به عنوان قدرت اصلی کشور ساماندهی کند تا در جهت پیشرفت اهداف اصلی نظام حرکت کنند.

امام جمعه خرامه با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری بر این مسئله بیان داشت: شجره طیبه بسیج در همه اقشار وجود دارد و می طلبد که با همان روحیه انقلابی و با استفاده از الگوی اقتصاد مقاومتی برای برون رفت از مشکلات گام بردارند.

وی در ادامه ضمن تشریح برخی زوایای ناگفته دوران دفاع مقدس، ایجاد عرصه اثبات مدیریت جهادی، توجه ویژه به معنویت، ایثار و از خودگذشتگی و اثبات نقش موثر ولایت فقیه در جهت پیشرفت اهداف اسلام را از مهمترین گنجینه های جنگ تحمیلی عنوان کرد.

حجت الاسلام صباحی خطاب به مردم گفت: یکی از رسوم غلطی که متاسفانه همچنان رواج دارد، جمع شدن سر قبور اموات است که هر پنچ شنبه تا چهلم ادامه پیدا می کند، مردم از این رسم ناراضی هستند و از ما می خواهند به بزرگان شهر بگوییم که این رسم را ادامه ندهند.

امام جمعه خرامه ادامه داد: مردم و مسئولین تلاش کردند که قبرستان جدید راه افتاد، تا امروز 6 نفر دفن شدند، اول اینکه دیگر بنا نیست تا چهل روز هر هفته مردم را سر قبر نگه دارند و دوم ایتکه در هیچ جای کتب دینی و احادیث نیامده که شیرینی و میوه را روی قبر میت گذاشته و سپس بین مردم پخش کنند، این آداب و رسوم غلط است.

نظرات بینندگان