کد خبر: ۹۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵

دومین یادواره شهدای گمنام و سی شهید مفقود الاجسد در نی ریز

با حضور مسئولین ادارات ،خانواده های معظم شهدا و آحاد مردم و با همکاری حوزه مقاومت بسیج شهید سرافراز ، پایگاه مقاومت بسیج ابوذر ، حوزه مقاومت بسیج خواهران صدیقه طاهره(س) و کوثر یادواره شهدای گمنام و سی شهید مفقود الاجسد برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرنگار نبض نی ریز، در مراسم  یادواره شهدای گمنام و سی شهید مفقود الاجسد پس از اجرا چند برنامه فرهنگی ، سرهنگ توکل فرمانده سپاه ناحیه نی ریز و حجه الاسلام والمسلیمن سید مهدی فال اسیری به بیان خاطرات شهدا و رشادت های شهدای 8 سال دفاع مقدس پرداختند و از آن به حق پیوستگان تجلیل نمودند .


در ابتدای مراسم هادی مظفری فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید سرافراز ضمن خیرمقدم به حضور باشکوه مسئولین و آحاد مردم به خاطره گویی و سخنرانی در وصف شهدای گرانقدر انقلاب پرداختند.

فرمانده حوزه شهید سرافراز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و با اشاره به سخنان امام زین‌العابدین(ع) اظهار داشت: خداوند متعال، دو قطره را از محبوب‌ترین قطرات می‌داند؛ اول قطره خونی که در راه خدا ریخته شود و دوم قطره اشکی است که در دل شب برای خدا ریخته می‌شود.

وی در ادامه افزود:در جبهه ها همه سنی بود اما میانگین سن آنها جوان بود، این جوانان به جایی رسیدند که بزرگان دین به مقام آنها غبطه می‌خوردند.شهدا به تعبیر قرآن کریم زنده هستند و در حال مدیریت کاروان بندگی انسان‌ها و هدایت گناهکاران هستند، گناهکاری که در کنار مزار آنها قرار می‌گیرد، دچار تغییر و تحولاتی می‌شود.

مظفری خاطرنشان کرد:وقتی ما بتوانیم به این حقیقت دست پیدا کنیم و جایگاه واقعی شهدا را بشناسیم، به مقام آنها غبطه می‌خوریم و آرزوی چنین مقامی را می‌کنیم.ویژگی شهدا در میدان نبرد و در میان رزمندگان ما جبهه عبادت و عبودیت بود که جبهه اوج عبادت و عبودیت حرفی جز اخلاص، خدا، نماز و تسلیم چیز دیگری داخل میدان‌های نبرد شما نمی‌دیدید، اگر می‌خواهید شهدا از ما راضی باشند آن عبادت و عبودیت را در جامعه زنده و احیاء کنید.

در ادامه سرهنگ غلامرضا توکل فرمانده سپاه نی ریز با بیان اینکه امروز اگر نامی از شهدا در جامعه ما باقی مانده است تنها به همت شما مردم و همین یادواره‌ها می باشد، اظهار داشت: امیدوارم که روز به روز این یادواره‌ها بیشتر برگزار شود تا با راه شهدا آشنا شویم.یادواره و مجالس برای شهدا نشستی برای عقاید و ارزش‌های ما است.

فرمانده سپاه ناحیه نی ریز گفت :در محفل پنج شهید گمنام قرار گرفته‌ایم که برای ما عزت و منزلت آورده‌اند. هدایایی را شهدا برای ما به ارمغان آورده‌اند و آن نثار جان‌شان در راه خدا بوده است که با اخلاصی تمام به پای انقلاب و دفاع از آرمان‌های انقلاب ریخته شد.شهیدان ستارگانی هستند که راه را به ما نشان می‌دهند و نشانه‌هایی هستند که ما راه را گم نکنیم.

وی در ادامه بیان کرد:شهدا همچون نگینی در شهرستان نی ریز می‌درخشند و وجود این شهدا، موجب آرامش قلب‌ها شده است.اجرای اینچنین برنامه هایی در جوار قبورمطهر این شهدای گرانقدر دارای ارزش بسیار بالایی است، زیرا شهدا برای جامعه الگو هستند.

وی با اشاره به برگزاری این یادواره شهدای مفقود الاثر خاطر نشان کرد: شهدا در برپائی یادواره شهدا خود حضور دارند و هدایتگر امور هستند.هنوز مادرانی هستند که در انتظار فرزندانشان به سر می برند و چشمائی که در انتظار آنهاست، وظیفه ما در قبال خون شهدای گمنام و مفقود الاثر آن است که راه آنان را ادامه داده و در راستای حفظ نظام باید تابع ولایت فقیه باشیم.یادواره شهدا باید منشا اثرات بسیاری در جامعه بویژه نسل جوان باشد و در مقابل تهاجم فرهنگی پناهگاهی امن برای مردم باشد .

توکل با اشاره به مسائل روز منطقه ای گفت:در جریانات اخیر 80 کشور جهان از داعش و تکفیری‌ها حمایت می‌کنند و نزاع‌های کنونی، نزاع بر سر تخریب جریان ولایت‌الله و اولیاء الهی است و این نزاع‌ها اعتقادی است که در آن نژاد، عرب، عجم، ترک و افغان مفهومی ندارد.

وی ادامه داد: با اشاره به جنگ‌های نامنظم و پارتیزانی که بنای آن را مدافعان حرم پایه‌گذاری کردند تصریح کرد: انشاءالله در آینده تأثیرات حضور مدافعین شیعه را در مناطق سنی‌نشین سوریه و عراق خواهیم دید.

وی در پایان تصریح کرد: امروز یک کارگر، بازاری، کارمند،‌ دانشجو، سخنران هم می‌توانند جهادگر باشند آن هم در مقام عمل به وظیفه؛ در هر سنگری هستند خوب عمل کنند، مانند زمان جنگ تحمیلی که برخی خاکریز می‌زدند برای جلوگیری از نفوذ دشمن و برخی در قسمت تدارکات در پشت خط مقدم خدمت می‌کردند.

در ادامه این مراسم مداح اهل بیت حاج محمد فیروزی با نوای گرم خود به مداحی و نوحه سرایی در وصف کمال شهدای عزیز پرداخته و با خواندن دعای پرفیض کمیل همگان را به حال و هوای جبهه ها بردند.

گفتنی است ؛ در پایان از حضار با آش رشته نذری پذیرایی کوچکی بعمل آمد.


نظرات بینندگان