کد خبر: ۹۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵

دیپلماسی ذلیلانه و گستاخ پرور ظریف جواب نمی‌دهد

مسئول تحلیل و بررسی دانشگاه علوم پزشکی ایران با انتقاد از دیپلماسی ذلیلانه ظریف گفت: آمریکا در برجام گام به گام پیشروی کرد و فی الحال در انتظار فتح سنگر‌های بعدی این نظام است.

به گزارش شیرازه، احسان الله‌مرادی مسئول تحلیل و بررسی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت:  قبل از برجام به ناکارآمدی و غیر منطقی بودن امضای هر معاهده‌ای با امریکا بدبین بودیم.

منبع: فارس

وی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده در برجام نتوانست از طرف مقابل تضمینی برای اجرای تعهدات بگیرد، ادامه داد: دولت با بایکوت کردن منتقدین و کانالیزه کردن تیم هسته‌ای باعث بزرگترین ضررها به کشور شد.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: پیش قدم بودن در انجام اقدامات عملی در تعهدات برجام به منزله از دست دادن اهرم‌های فشار در اجرای برجام بود. متنی که توسط تیم مذاکره کننده با عنوان برجام امضا شده است ظرفیت احقاق حقوق این ملت را ندارد و حتی باید در آن امکان تحقق شروط نه گانه رهبری را منتفی دانست.

مسئول تحلیل و بررسی دانشگاه علوم پزشکی ایران  بیان داشت: دیگر نه ریزکنش‌های آقای ظریف که برای پرکردن صفحه اول بعضی جراید است مانند «فشار ایمیلی»، کارایی دارد و نه دیپلماسی ذلیلانه و گستاخ پرور جواب می‌دهد و نه امضای توافقات فاجعه بار می‌تواند اشتهای استکبار جهانی را کور کند.

مرادی در خاتمه خاطر نشان کرد: آمریکا در برجام گام به گام پیشروی کرد و فی الحال در انتظار فتح سنگر‌های بعدی این نظام است. ساده اندیشی است که پس از بی نتیجه ماندن آن همه مذاکره چند جانبه در رفع کامل تحریم‌ها، فشارهای ایمیلی یا شفاهی تاثیری روی بهبود اوضاع تحریم ها خواهد گذاشت.

انتهای پیام/



نظرات بینندگان