کد خبر: ۹۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵

اعزام 37 مبلغ در محرم امسال به روستاهای شهرستان بوانات

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بوانات گفت: مبلغین در ایام محرم با حضور در روستاها مسایل و احکام دین و فلسفه قیام عاشورا را برای مردم تبیین خواهند کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از  حرف رسا، به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بوانات همایش طلایه داران تبلیغ در این شهرستان برگزار شد و 37 روستای این شهرستان در ایام محرم و خصوصا دهه اول محرم از مبلیغین دینی استفاده می کنند.

حجت الاسلام قاسم عسکری فرد رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بوانات ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: نهضت حسینی الهام بخش روحیه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است و یکی از اهداف اعزام مبلغین نیز تبیین اندیشه عاشورا می باشد.

عسکری فرد افزود: امسال در همایش طلایه داران تبلیغ شهرستان بوانات توانستیم 37 نفر از مبلغین را به روستاهای شهرستان اعزام کنیم تا مردم نیز در ایام محرم از این نعمت بهره مند شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بوانات در این همایش با اشاره به سخن معمار کبیر انقلاب در خصوص گریه و عزاداری و نوحه سرایی گفت: روضه و گریه برای امام حسین(ع) همانا زنده نگه داشتن مکتب عاشورا است و الان با گذشته بیش از هزار سال هنوز حرف سید الشهدا حرف روز بوده و هست.

وی در ادامه گفت: تحولات روحی در جلسات عزاداری ایجاد می شود و زمینه را برای تحولات اجتماعی آماده می کند و لذا مبلغین عزیز باید در انتخاب و نحوه قرائت روضه خود در این مجالس دقت کافی را داشته باشند که خروجی این مجالس همان بالا رفتن روحیه ایثار و همدلی باشد در جامعه.


برچسب ها: محرم ، مبلغ ، بوانات
نظرات بینندگان