کد خبر: ۹۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز خبرداد:

کسب رتبه سوم نی ریز در طراحی و اجرای سیستم های آبیاری نوین استان فارس

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز ، از کسب رتبه سوم طراحی و اجرای سیستم های آبیاری نوین ،‌ از بین 29 شهرستان استان فارس خبر داد .

به گزارش شیرازه به نقل از  نبض نی ریز ؛ غلامحسین کرمی معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز ، از کسب رتبه سوم طراحی و اجرای سیستم های آبیاری نوین ،‌ از بین 29 شهرستان استان فارس خبر داد .


غلامحسین کرمی اظهار کرد : در راستای حفظ و حراست از منابع آب و با درک صحیح کشاورزان منطقه مبنی بر غیر قابل جایگزین بودن این سرمایه عظیم و حیاتی ، با تلاش کارشناسان آب و خاک ، در شش ماهه نخست سال جاری ، شهرستان نی ر یز موفق شد از بین 29 شهرستان استان فارس ، از نظر طراحی با سطح 230 هکتار و اجرای آبیاری نوین با سطح 190 هکتار ، در رتبه سوم استانی قرار گیرد .

وی افزود : با هدف افزایش یهره وری بهینه از منابع آبی  و افزایش راندمان آبیاری مزارع در جهت حمایت از کشاورزان شهرستان ، اجرای سیستم های آبیاری نوین شامل قطره ای ، بارانی ، کم فشار در برنامه ی اجرایی مدیریت قرار دارد و بطور مستمر مطالعات و تدوین طرح ها و برنامه ها در این حوزه در اولویت قرار دارد .

کرمی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه راندمان آبیاری فعلی حدود 30 تا 35 درصد است ، با اجرای پروژه های یاد شده افزایش راندمان برای سیستم های آبیاری تحت فشار تا 90 در صد و آبیاری کم فشار تا 65 درصد محقق می شود .

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز در پایان گفت : با توجه به اینکه در کل استان فارس ، شهرستان نی ریز تنها شهرستان دارای صندوق حمایت  از توسعه ی بخش کشاورزی است ، تمام کشاورزان پس از اتمام پروژه آبیاری نوین ، بصورت مستقیم و بدون نیاز مراجعه به صندوق توسعه مرکز استان ،  نسبت به دریافت سهم بلاعوض دولتی در ازاء هر هکتار آبیاری کم فشار مبلغ 32 میلیون ریال و هر هکتار آبیاری تحت فشار 70 میلیون ریال معرفی می شوند .





نظرات بینندگان