کد خبر: ۹۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵

تفرجگاه محمد حنفیه غلات سرچهان در سایه بی توجهی

تفرجگاه محمد حنفیه غلات در فاصله 120 کیلومتری جنوب مرکز شهرستان بوانات در بخش سرچهان و در دامنه کوهی با پوشش جنگلی واقع شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از  حرف رسا، طبیعت خدادادی و بکر شهرستان بوانات یکی از زمینه های جذب گردشگران داخلی و خارجی و در پی آن کسب درآمد و رونق اقتصادی است.

شهرستان بوانات در شمال شرق استان فارس و در دامنه رشته کوههای زاگرس مرکزی واقع شده با آب و هوای خنک و متنوع که در فصل بهار و تابستان پذیرای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

جنگل یکی از نعمات خوب خداوند است که می توان با استفاده صحیح و منطقی از آن ضمن احترام به طبیعت و نگهداری آن، هم زمینه اشتغال برای جذب گردشگران را داشت و هم نگاهی به آینده فرهنگ استفاده از آن را نیز نهادینه کرد.

شهرستان بوانات به لحاظ طبیعی دارای جاذبه های گردشگری بسیار و چشمه سارهای زیادی است که خصوصا در فصل بهار و تابستان مامنی برای گذران ساعاتی از روز و بدور از روزمره گی های روزانه است و تفرجگاه محمد حنفیه غلات در بخش سرچهان بوانات یکی از این مکانهای زیبا و مصفا برای گردشگران است.

تفرجگاه محمد حنفیه در انتهای بخش سرچهان و دامنه رشته کوهی زیبا با چشمه آبی خنک و پوشش جنگی است که از دیر باز محل تفریح برای ساکنین و مجاورین این منطقه و شهرستانهای نی ریز استان فارس و شهرستان خاتم در استان یزد بوده و هست.

این تفرجگاه از لحاظ طبیعی دارای طبیعتی زیبا و بکر است اما نبود امکاناتی چون سرویس بهداشتی مناسب، نمازخانه، آبخوری، عدم راه مناسب، پارکینگ و فضای کم و غیر استاندارد و عدم رسیدگی و نظارت توسط دستگاههای ذی ربط سبب شده که گردشگران این تفرجگاه کم و کمتر شوند.

وجود زباله در اطراف این تفرجگاه گویای این مهم است که سطل زباله ای برای دپو ذباله ها وجود ندارد و یا اگر هم هست ذباله ها تخلیه و جابجا نمی شوند  و اگر وضع به همین منوال پیش برود روز به روز شاهد از بین رفتن محیط این تفرجگاه و در کنار ان از بین رفتن درختان و جنگل خواهیم بود.

جا دارد که متولیان امر و مسئولین شهرستان با مدیریت و نظارت این اماکن خدادادی را مدیریت کرده و امکاناتی نیز برای گردشگران در نظر بگیرند تا این صنعت مهم و پر درآمد در شهرستان کمرنگ نشود.


















نظرات بینندگان