کد خبر: ۹۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵
رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان خبرداد:

افزایش بیماران مبتلا به فشار خون بالا درسپیدان

رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان، از شناسایی دو هزار و 581بیمار مبتلا به فشارخون بالا، از آغاز طرح تحول بهداشتی تاکنون خبر داد.

به گزارش شیرازه   به نقل از مارگون علی اکبر فرخ روز رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان  درخصوص افزایش بیماران مبتلا به فشار خون به خبرنگار ما با بیان اینکه کارشناسان شبکه بهداشت و درمان سپیدان، در راستای توسعه خدمات طرح تحول نظام بهداشتی که در استان فارس، به صورت ادغام یافته با برنامه پزشک خانواده به اجرا درآمده، اقدامات آموزشی بسیاری انجام داده اند، گفت: در همین راستا، کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت سپیدان با حضور در هیات های عزاداری امام حسین(ع)، برنامه پزشک خانواده و طرح تحول نظام بهداشت را معرفی کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای طرح تحول در نظام بهداشت و لزوم شناسایی دقیق جمعیت شهرستان و انجام مراقبت های بهداشتی برای آنها، برخی از شهروندان برای انجام مراقبت های بهداشتی خود، مراجعه نمی کنند.

فرخ روز گفت: به همین علت گروهی از کارشناسان مرکز بهداشت با حضور در هیات های عزاداری سپیدان، برنامه پزشک خانواده، طرح تحول نظام بهداشت و انجام مراقبت ها در گروه های سنی را به آنان معرفی کردند.

وی با بیان اینکه در این اقدام، معرفی نامه هایی از سوی این گروه به شهروندان ارائه شد تا با مراجعه به پزشک خانواده، زیر پوشش مراقبت های مربوط به گروه سنی خود، قرار گیرند، اضافه کرد: از ابتدای طرح تحول نظام بهداشت در شهرستان سپیدان، دو هزار و 581 بیمار مبتلا به فشارخون بالا، 852 بیمار مبتلا به دیابت، 553 بیمار قلبی عروقی، 57 بیمار مبتلا به پوکی استخوان و 80 مورد بیمار مبتلا به سرطان شناسایی و مورد مراقبت قرار گرفته اند.

برچسب ها: مبتلا ، فشارخون ، شبکه ، بهداشت
نظرات بینندگان